تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 11:42
کد خبر : 80226

پرواز بورس تهران در آستانه احیای برجام

پرواز بورس تهران در آستانه احیای برجام

شاخص کل بورس تهران در همان دقایق ابتدایی معاملات امروز جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. موج تقاضا در سهام گروه‌های مختلف مشاهده می‌شود. گروه کالایی پالایشی‌ها سرانجام به جهش قیمت نفت و رشد کرک اسپردها در بازار جهانی واکنش نشان دادند و تا این لحظه شاهد تشکیل صف خرید چشم‌گیر در این نمادها هستیم. باید

شاخص کل بورس تهران در همان دقایق ابتدایی معاملات امروز جهش قابل توجهی را تجربه کرده است. موج تقاضا در سهام گروه‌های مختلف مشاهده می‌شود.

گروه کالایی پالایشی‌ها سرانجام به جهش قیمت نفت و رشد کرک اسپردها در بازار جهانی واکنش نشان دادند و تا این لحظه شاهد تشکیل صف خرید چشم‌گیر در این نمادها هستیم. باید توجه داشت که انتظار رشد محسوس سودآوری در زمستان نسبت به عملکرد پاییز این گروه وجود دارد؛ البته اگر رسم جدیدی در قیمت‌گذاری بنا نهاده نشود. دیگر نمادهای بزرگ بازار نیز با افزایش تقاضا همراه شده‌اند.

در گروه‌های برجامی نزدیک شدن خودرو به سقف مقاومت اندکی از سرعت رشد کاسته است و اما پتانسیل لازم برای عبور از این سقف مشاهده می‌شود. احیای برجام کاملا در دسترس و حتی می‌توان انتظار احیای برجام در همین روزهای آتی را داشت. وبملت به عنوان نماینده دیگری برای سنجش واکنش بازار سهام به برجام اما طی این لحظات به صف خرید هجوم آورده است. عبور خودرو از سقف مقاومتی خود یا پایان امروز معاملات این سهم با صف خرید می‌تواند حتی سیگنالی مثبت به کل بازار باشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،در گروه‌های کوچک نیز شاهد تشکیل صف خرید هستیم. غبشهر به عنوان نماینده‌ای برای سنجش عملکرد بازار نسبت به سیاست ۴۲۰۰ امروز با صف خرید همراه است. انتظار رشد محسوس سودآوری این شرکت با حذف ۴۲۰۰ وجود دارد. البته این تخمین از رشد سودآوری بر اساس اطلاعات پیشین مانند انتظار برای حاشیه سود ناخالص منطقی (مشابه با مکانیزم گذشته سازمان حمایت) و همچنین با توجه به قیمت کنونی روغن خوراکی در بازار جهانی است.

شاخص کل بورس تا این لحظه رشد نزدیک به ۰.۸ درصدی را تجربه کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....