تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 23:31
کد خبر : 167491

نگاهی به افزایش دسترسی پرداخت برای مسافران خارجی در چین

نگاهی به افزایش دسترسی پرداخت برای مسافران خارجی در چین

« شانگهای پاس» (Shanghai Pas) نام یک کارت اعتباری چندمنظوره است که چندی پیش توسط دولت شانگهای رسما رونمایی شد. با توجه به اینکه تا کنون حدود ۸۰۰ عدد از این کارت‌های اعتباری به فروش رسیده، خارجی‌ها می توانند از آن در اماکن مختلف کلانشهر شانگهای استفاده کنند. این تازه‌ترین اقدام شانگهای به منظور آسان‌سازی

« شانگهای پاس» (Shanghai Pas) نام یک کارت اعتباری چندمنظوره است که چندی پیش توسط دولت شانگهای رسما رونمایی شد.

با توجه به اینکه تا کنون حدود ۸۰۰ عدد از این کارت‌های اعتباری به فروش رسیده، خارجی‌ها می توانند از آن در اماکن مختلف کلانشهر شانگهای استفاده کنند.

این تازه‌ترین اقدام شانگهای به منظور آسان‌سازی پرداخت‌های خرد برای گردشگران خارجی است و به این ترتیب دشواری‌های پرداخت بازدیدکنندگان خارجی به دلیل تفاوت در سامانه‌ها و روش‌های پرداخت را مورد توجه قرار داده است.

محصولات پرداخت نوآورانه در شهرهای بزرگ چین مانند «شانگهای»، «پکن» و «گوانگ‌جو» ارائه شده و گزینه‌های متنوع پرداخت را در اختیار بازدیدکنندگان خارجی قرار داده و تجربه خرید آنها در چین را بهبود بخشیده است.

روی کارت اعتباری «شانگهای پاس» ساختمان‌های مشهور این کلانشهر و پشت آن یک کد QR دیده می‌شود که دسترسی به راهنمای کاربری دوزبانه را فراهم می‌کند. این کارت محدودیت ذخیره حداکثری هزار یوان (۱۳۸ دلار) دارد و می‌توان آن را در قطب‌های حمل و نقل اصلی و ایستگاه‌های متروی شانگهای خریداری کرد.

کارت اعتباری مذکور برای اتوبوس، مترو، تاکسی، کشتی تفریحی و مراکز فرهنگی و گردشگری و همچنین سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابل استفاده است. این کارت همچنین می‌توان برای استفاده از حمل و نقل عمومی در بیش از ۳۳۰ شهر چین کاربرد دارد.

نوآوری شانگهای منعکس کننده تلاش‌های گسترده‌تر در جهت بهینه سازی خدمات پرداخت برای مسافران خارجی در چین است. هدف این اقدام در کنار مجموعه تدابیر دیگر، از احیای تدریجی پروازهای بین‌المللی گرفته تا اجرای سیاست لغو روادید برای کشورهای بیشتر و مسافران کشتی‌های تفریحی، ترویج تبادلات مردم با مردم میان چین و بقیه نقاط جهان است.

پرداخت‌های موبایلی به بخشی ضروری از زندگی روزمره در چین تبدیل شده‌اند. بسیاری از خارجی‌ها به لطف این خدمات بهبودیافته همچنین تجربه پرداخت در فروشگاه‌های زنجیره و دیگر خدمات با تلفن‌های همراه خود را آغاز کرده‌اند.

کاربران خارجی در ارائه کنندگان خدمات پرداخت اصلی مثل «Alipay» و «WeChat Pay» می‌توانند کارت‌های اعتباری بین‌المللی خود شامل «Visa» و «Mstercard» را به این پلتفرم‌ها متصل کنند.

شورای دولتی چین در اوایل مارس دستورالعملی را در تلاش برای بهینه سازی خدمات پرداخت کارت‌های بانکی، ترویج استفاده از پول نقد و تسهیل پرداخت موبایلی، ابلاغ کرد.

نهادهای چینی طی ماه بعد اقدامات فشرده‌ای در جهت آسان‌سازی پرداخت برای مسافران خارجی اتخاذ کردند. ارائه کنندگان خدمات پرداخت اصلی مانند «Alipay» و «WeChat Pay» هم عملیات‌های پرداخت خود را ارتقاء داده و عملکردهایی در جهت آسان‌سازی پرداخت خارجی‌ها ارائه کردند.

«میگوئل و ایرنا رودریگز خیمنز» گردشگران اسپانیایی در ایستگاه «یووان» متروی شانگهای از Alipay برای خرید بلیط رفتن به «معبد جینگ‌آن» استفاده کردند.

میگوئل در این باره گفت: طی سفرهایمان در پکن و شانگهای، در تمام نقاط دیدنی، فروشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو از پرداخت موبایلی استفاده کردیم که بسیار آسان است.

بسیاری از فروشگاه‌ها در مرکز خرید «سولانا بلو هاربر» پکن، تابلوهای راهنمای پرداخت Alipay+ به زبان انگلیسی را در معرض دید قرار داده‌اند. این دستورالعمل‌ها نحوه اتصال یک کارت اعتباری «Visa» یا یک کیف پول الکترونیکی بین‌المللی برای پرداخت‌های موبایلی را توضیح می‌دهند.

«جانگ شیائوفی» مدیرعامل حلقه تجاری «بلو هاربر» گفت: حتی کیوسک‌های کوچکی که دان کبوتر در اینجا می‌فروشند هم قادر به استفاده از کدهای QR برای تراکنش‌های بین‌المللی هستند. ارتقاء تسهیل پرداخت‌ها برای ایجاد یک محیط دوستدار مصرف کننده، بسیار مهم است.

«جانگ جونگ‌چیانگ» صاحب یک فروشگاه مجسمه‌های سفالی در پکن تاکید کرد که از آوریل امسال نسبت خارجی‌هایی که از Alipay استفاده می‌کنند ۲۰ تا ۳۰ برابر شده است.

طبق گزارش Alipay، طی تعطیلات روز کارگر مبلغ پولی که توسط گردشگران خارجی استفاده کننده از Alipay در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت برابر افزایش یافت و تعداد مغازه داران چینی که از طریق Alipay به مصرف کنندگان بین‌المللی خدمات ارائه کردند ۴٫۵ برابر افزایش یافت.

WeChat گزارش داد که در مارس امسال، تعداد روزانه تراکنش‌های گردشگران بین‌المللی در مقایسه با دوره قبل از جولای ۲۰۲۳ که WeChat Pay سرویس کارت بین المللی خود را ارتقا داد، بیش از سه برابر شده است.

سناریوهای مصرف متنوع با سرمایه گذاری‌های چشمگیر در زیرساخت خدمات پرداخت ممکن می‌شود.

پکن در نظر دارد تا پایان ژوئن امسال، پذیرش کارت‌های بانکی بین‌المللی را با افزودن امکانات پرداخت در هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری، بیش از پیش افزایش دهد.

شانگهای طی سه ماه نخست امسال ۴۵ هزار دستگاه کارتخوان بین‌المللی جدید را اضافه کرد و در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی این تعداد را به ۸۰ هزار عدد برساند.

«جین اسمیت» گردشگر انگلیسی گفت در حالی که دوست دارد خود را با پرداخت‌های موبایلی وفق دهد اما روند اتصال کارت همچنان تا حدی دست و پا گیر است.

بسیاری از اماکن برای کمک بهتر به مشکلات پرداخت خارجی‌ها در حال ارائه خدمات شخصی سازی شده بیشتری هستند. برای مثال، «فرودگاه بین‌المللی بای‌یوان گوانگ‌جو» میزهای مشاوره راه اندازی کرده تا دستیاران بتوانند به مسافران خارجی برای نصب اکانت‌های پرداخت‌های الکترونیکی در چین کمک کنند.

«لی یونگ‌جیان» پژوهشگر آکادمی علوم اجتماعی چین در این باره گفت که بهبود آسان سازی پرداخت برای بهینه سازی محیط تجاری و ترویج باز بودن در سطح بالا، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های هماهنگ از جانب دولت، موسسات مالی، پلتفرم‌ها و شرکت‌ها در آینده مورد نیاز است تا تدابیر آسان سازی پرداخت، به شکلی موثر اجرا شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + هجده =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....