تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 22:15
کد خبر : 167414

چین امپراتوری بی‌رقیب در قلمرو پنل های خورشیدی

چین امپراتوری بی‌رقیب در قلمرو پنل های خورشیدی

چین با اقتدار در صدر زنجیره تامین پنل های خورشیدی جهان قرار دارد و سهمی ۸۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. چین جایگاه خود را به عنوان رهبر بی‌رقیب در صنعت پنل های خورشیدی جهان تثبیت کرده است. این کشور ۸۰ درصد از زنجیره تامین جهانی را در اختیار دارد و ظرفیت انرژی

چین با اقتدار در صدر زنجیره تامین پنل های خورشیدی جهان قرار دارد و سهمی ۸۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. چین جایگاه خود را به عنوان رهبر بی‌رقیب در صنعت پنل های خورشیدی جهان تثبیت کرده است. این کشور ۸۰ درصد از زنجیره تامین جهانی را در اختیار دارد و ظرفیت انرژی خورشیدی چین تقریباً دو برابر اتحادیه اروپا و سه برابر آمریکاست.

پیش‌بینی می‌شود چین تا سال ۲۰۲۸، حدود ۶۰ درصد از ظرفیت‌های تجدیدپذیر جدید را در جهان به خود اختصاص دهد.

در سال ۲۰۲۳، انرژی خورشیدی سه‌چهارم افزایش ظرفیت تجدیدپذیر در سراسر جهان را به خود اختصاص داد. بیشتر این رشد در آسیا، اروپا و آمریکا اتفاق افتاده است.

عوامل رهبری چین در انرژی خورشیدی

رشد چشمگیر

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   مجموع ظرفیت نصب‌شده چین تا سال ۲۰۲۲، به ۳۹۳ گیگاوات رسید که تقریباً دو برابر ظرفیت ۲۰۵ گیگاواتی اتحادیه اروپا بود و از مجموع ۱۱۳ گیگاوات آمریکا بیش از سه برابر به صورت مطلق پیشی گرفت.

این کشور دارای نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 25 درصدی در ظرفیت نصب‌شده فتوولتائیک (PV) از سال ۲۰۱۷ بوده است، در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا به‌ترتیب ۱۶ و ۲۱ درصد رشد مرکب سالانه (CAGR) داشته‌اند.

تسلط بر زنجیره تامین

چین بر تولید قطعات انرژی خورشیدی تسلط دارد و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از زنجیره تامین پنل های خورشیدی جهان را در اختیار دارد.

حمایت‌های دولتی

چین از طریق یارانه‌ها و سیاست‌های تشویقی، صنعت انرژی خورشیدی خود را به طور فعال تقویت کرده است.

اشتغال‌زایی

صنعت خورشیدی چین علاوه بر برتری در تولید، اشتغال‌زایی قابل توجهی نیز ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۲، صنعت خورشیدی چین ۲٫۷۶ میلیون نفر را استخدام کرد که نقش‌های تولیدی تقریباً ۱٫۸ میلیون نفر و ۹۱۸ هزار شغل باقی‌مانده در ساخت‌وساز، نصب و راه‌اندازی و عملیات و نگهداری را نشان می‌دهد. صنعت اتحادیه اروپا ۶۴۸ هزار نفر را استخدام کرده است، در حالی که آمریکا به ۲۶۴ هزار شغل رسیده است.

تاثیرات رهبری چین در انرژی خورشیدی

تسلط چین بر زنجیره تامین، امنیت عرضه را برای سایر کشورها به خطر می‌اندازد و آنها را در برابر نوسانات قیمت و اختلالات آسیب‌پذیر می‌کند. تولیدکنندگان در سایر کشورها برای رقابت با قیمت‌ها و نوآوری‌های چین دچار چالش هستند.

تعهد چین به انرژی خورشیدی به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی کمک می‌کند.

چشم‌انداز آینده چین

چین همچنان به سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸، حدود ۶۰ درصد از ظرفیت‌های جدید تجدیدپذیر را در جهان به خود اختصاص دهد. این کشور به‌رغم حذف تدریجی یارانه‌های ملی، در مسیر رسیدن به اهداف خود برای تولید برق تجدیدپذیر پیش از سال ۲۰۳۰ است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به هدف خود در زمینه انرژی‌های بادی و خورشیدی دست یابد که ۶ سال زودتر از برنامه است.

تسلط چین بر صنعت پنل های خورشیدی، این کشور را به عنوان رهبر بلامنازع در عرصه انرژی پاک تثبیت می‌کند. با تعهد به توسعه و سرمایه‌گذاری مداوم، چین به طور فزاینده‌ای جایگاه خود را به عنوان پیشرو در انتقال به آینده‌ای پایدارتر، تقویت می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 19 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....