تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 23:29
کد خبر : 167487

رئیس صندوق بین‌المللی پول:

نشاط فراگیر در سراسر چین من را بیش از همه چیز تحت تاثیر قرار داده است

نشاط فراگیر در سراسر چین من را بیش از همه چیز تحت تاثیر قرار داده است

خانم «کریستالینا جئورجیوا» رئیس «صندوق بین‌المللی پول» اخیرا با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» مصاحبه‌ای اختصاصی داشت. او گفت که عمیقا تحت تاثیر دستاوردهای توسعه چین، شادابی و نشاط جامعه چین و اشتیاق مردم این کشور، قرار گرفته است. به باور جئورجیوا ،چین یک نقش اساسی برجسته در حوزه‌هایی مثل تغییرات آب و هوایی، اقتصاد

خانم «کریستالینا جئورجیوا» رئیس «صندوق بین‌المللی پول» اخیرا با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» مصاحبه‌ای اختصاصی داشت. او گفت که عمیقا تحت تاثیر دستاوردهای توسعه چین، شادابی و نشاط جامعه چین و اشتیاق مردم این کشور، قرار گرفته است.

به باور جئورجیوا ،چین یک نقش اساسی برجسته در حوزه‌هایی مثل تغییرات آب و هوایی، اقتصاد دیجیتال و ترویج یکپارچگی اقتصادی جهان ایفا کرده و کشورهای دیگر می‌توانند از دستاوردهای توسعه چین بیاموزند.

بخشی از مصاحبه رادیو و تلویزیون مرکزی چین با رئیس صندوق بین‌المللی پول را می‌خوانید:

خبرنگار: دولت چین اخیرا از مجموعه‌ای از سیاست‌ها با هدف تحریک رشد اقتصادی و تقویت اعتماد سرمایه گذاران جهانی رونمایی کرده است. تاثیر تقویت کننده این سیاست «ترکیبی» بر رشد اقتصادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جئورجیوا: چین طی ۴۰ سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته است. اصلاح و گشایش منافع عظیمی برای مردم چین به ارمغان آورده است. با نگاه به آینده، انتظار می‌رود اصلاحات تعمیق یافته پتانسیل رشد توسعه سبز و تحول دیجیتال را آزاد کند. شدیدا بر این باورم که ترکیب نیروهای بازار و اختصاص منابع می‌تواند به شکلی موثر بهره وری سرمایه و بهره وری کار را افزایش دهد و بنا بر این رشد اقتصاد اقتصادی را به پیش ببرد.

چین امروز در حال گذار از توسعه با سرعت بالا به توسعه با کیفیت بالاست. تا آنجایی که من می‌دانم گروه رهبری چین مصمم به تعمیق اصلاحات است به گونه‌ای که دور جدیدی از رفاه و توسعه را برای مردم چین به ارمغان خواهد آورد.

خبرنگار: «نیروهای تولید جدید» به یک کلیدواژه داغ در نشست‌های سیاستگذاری اخیر چین تبدیل شده است. این مفهوم توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین مطرح شد. نظر شما درباره نیروهای تولید جدید در اقتصاد چین به سوی توسعه با کیفیت بالا چیست؟

جئورجیوا: چین در حال حاضر شدیدا در حال سرمایه گذاری در اقتصاد سبز و اقتصاد دیجیتال است تا یک زمین بازی برابر برای شرکت‌های دولتی و خصوصی فراهم کند. این مسیر عمومی صحیح است. با نگاهی به سراسر جهان به همین دلیل است که در «کمبریج» می‌گویم، گمشده دنیای امروز چیست؟ عدم رشد بهره وری و بر این اساس، بهبود در استانداردهای زندگی. چگونه می‌توانیم به رشد بهره وری انرژی دوباره بدیم؟ این به چگونه در آغوش گرفتن نیروی فناوری سرمایه گذاری در سرمایه انسانی بستگی دارد. چین در این خصوص در موضعی خوب قرار دارد.

خبرنگار: شما سفرهای زیادی به چین داشته‌اید. شما نخستین مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول از یک اقتصاد در حال گذار هستید. شما همچنین توسعه چین را از زوایای مختلف و پلتفرم‌های چندگانه مشاهده کرده‌اید. دیدگاه شما درباره مدرنیزاسیون به سبک چینی و اهمیت آن برای کشورهای در حال توسعه چیست؟

جئورجیوا: موفقیت چین نه فقط در بهبود استانداردهای زندگی مردم بلکه در اجازه دادن به همه مردم برای سهیم شدن در ثمرات توسعه، نهفته است. چین متعهد به ریشه کنی فقر و فراهم کردن یک زندگی عزتمند برای مردم است چه در شهرها ساکن باشند چه در نواحی روستایی. طبق مشاهده من، تغییرات عظیم چین طی این سال‌ها به مردم سود رسانده از جمله به کسانی که در شرایط بسیار دشوار قرار دارند. تجربیاتی که ما از چین فرا گرفته‌ایم و آن را به دیگر کشورها منتقل کرده‌ایم عبارتند از: تعیین اهداف میان مدت و دراز مدت، سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت‌ها، ترویج پرورش استعدادها، بهبود حاکمیت قانون و بهبود رقابت پذیری که در نتیجه فرصت‌ها را فراهم کرده و به مردم اجازه داده تا بزرگترین ظرفیت‌های خود را آزاد کنند. آیا می‌دانید چه چیز از همه جالبتر است؟ به کشورهای زیادی در سراسر جهان سفر کرده‌ام و شاهد بوده‌ام که از مدل توسعه چین در دیگر نقاط جهان الگوبرداری می‌شود. برای مثال، پروژه شیاربندی «فلات لوئس» چین به شکلی موفقیت آمیز زمین بایر را به زمین کشاورزی قابل کشت تبدیل کرده و ساکنان محلی توانسته‌اند از آن کسب درآمد کنند و من شاهد پروژه‌هایی مشابه در اتیوپی بوده‌ام. صندوق بین‌المللی پول و «بانک جهانی» که قبلا در آنجا کار می‌کردم، انتقال دهندگان تجربه چین هستند. ما تلاش می‌کنیم دستاوردهای چین را به شکل داستان‌های دانش و موفقیت برای بقیه نقاط جهان ترجمه کنیم.

خبرنگار: سفرهای زیادی به چین داشته‌اید. چه چیز شما را تحت تاثیر قرار داده و چه چیز شما را شگفت زده کرده است؟

جئورجیوا: آنچه بیش از همه من را تحت تاثیر قرار داده، نشاط و سرزندگی فراگیر در چین است. مردم خود را شدیدا غرق کار می‌کنند و مشکلات را حل می‌نمایند. هر بار که به چین سفر کرده‌ام شاهد تغییرات بوده‌ام. اینجا یک جاده کمربندی جدید وجود دارد، فرصت‌های جدیدی در حال ظهور هستند، مشاغل بیشتر و یک استاندارد زندگی بالاتر. این فوق العاده است. دستاوردهای چین خارق العاده هستند! همیشه از تعامل و معاشرت با مردم چین لذت می برم، خواه رهبران چین باشند خواه مردم عادی. همچنین می‌توانم بگویم مهمان نوازی چینی در جهان حرف اول را می‌زند. چه تجربه فوق العاده‌ای!

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....