تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1403 - 22:12
کد خبر : 167412

نیروهای حافظ صلح و یک مشاور ارشد آمریکایی!

ایده جدید ایالات متحده برای اداره غزه

ایده جدید ایالات متحده برای اداره غزه

چهار مقام آمریکایی به «پولیتیکو» خبر دادند که دولت جو بایدن در حال بررسی انتصاب یک مقام آمریکایی برای خدمت به عنوان «مشاور ارشد غیرنظامی» برای یک مسئول فلسطینی پس از پایان جنگ در غزه است. واشنگتن هنوز درباره اینکه این فرد تا چه حد اختیارات رسمی داشته باشد، به تصمیم قطعی نرسیده است.  گفت‌وگوهای

چهار مقام آمریکایی به «پولیتیکو» خبر دادند که دولت جو بایدن در حال بررسی انتصاب یک مقام آمریکایی برای خدمت به عنوان «مشاور ارشد غیرنظامی» برای یک مسئول فلسطینی پس از پایان جنگ در غزه است. واشنگتن هنوز درباره اینکه این فرد تا چه حد اختیارات رسمی داشته باشد، به تصمیم قطعی نرسیده است.

 گفت‌وگوهای خصوصی بین کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه در مورد نقش «مشاور ارشد غیرنظامی» در غزه ادامه دارد و به گفته مقامات، این مشاور هرگز وارد غزه نخواهد شد. دو مقام آگاه گفتند که مشاور ممکن است در سینا یا اردن مستقر شود.

هر چهار مقام آگاه گفتند، ایده مشاور یکی از سناریوهای «روز بعد» است و بر رشد اقتصاد غزه و بازسازی شهرهای ویران‌شده متمرکز خواهد بود. نیروی حافظ صلح برای غزه و ترکیب آن در کنار فرمول‌های مختلفی برای اداره این باریکه فلسطینی‌نشین هنوز در کانون مباحثات دولت آمریکا با شریکان واشنگتن قرار دارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از نور نیوز ،    یک مقام آمریکایی گفت دولت بایدن در حال گفت‌وگو با کشورهای عربی مانند مصر، مراکش و امارات متحده عربی است تا بخشی از نیروی حافظ صلح باشند. این مقام یادآور شده که دولت‌های منطقه خود پیاپی از آمریکا خواسته‌اند نقشی مهم در دوران پساجنگ ایفا کند.

این منبع مطلع افزود همچنین توافق گسترده‌ای بین ایالات متحده، [رژیم] اسرائیل و بازیگران منطقه‌ای برای کمک به تشکیل شورای فلسطین متشکل از فلسطینی‌های غزه وجود دارد تا به عنوان یک ساختار حکومتی موقت عمل کند.

اسپانیا، ایرلند و نروژ قصد دارند هفته آینده چنین کشوری را به رسمیت بشناسند؛ نشانه‌ای غیرقابل انکار که نشان می‌دهد علاقه فزاینده‌ای در میان متحدان آمریکا برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی وجود دارد. [رژیم] اسرائیل نیز باید از استقرار این نیرو در غزه حمایت کند.

برنامه‌ریزی کنونی شبیه ایده‌هایی درباره مشاور غیرنظامی و نیروی حافظ صلح است که در یک مقاله طبقه‌بندی‌شده وزارت امور خارجه به آن اشاره شده است. بر اساس این طرح، ایالات متحده سربازی به غزه نمی‌فرستد، اما این سند پیشنهاد می‌کند که یک غیرنظامی آمریکایی به‌عنوان «مدیرکل» برای هماهنگی با [رژیم] اسرائیل و کمک به آموزش و مشاوره اعضای این نیرو منصوب شود. این نیرو در یک «منطقه مسئولیت محدود» و با تمرکز بر «مرکزهای کمک‌های بشردوستانه کلیدی» شروع به کار می‌کند و سپس «به تدریج گسترش می‌یابد».

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 1 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....