تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 - 11:20
کد خبر : 85955

شوخی ایلان ماسک با کوکاکلا و مک دونالد

شوخی ایلان ماسک با کوکاکلا و مک دونالد

ایلان ماسک گفت: بعد از توییتر می‌خواهم کوکاکولا و مک دونالد را هم بخرم. هنوز ۴۸ ساعت از خرید وب سایت توییتر توسط میلیارد آمریکایی نگذشته، وی چهارشنبه شب به وقت محلی در توئیتی به تمایلش برای خرید شرکت نوشابه‌سازی کوکا کولا اشاره کرده است. مشخص نیست وی این ادعا را به شوخی بیان کرده

ایلان ماسک گفت: بعد از توییتر می‌خواهم کوکاکولا و مک دونالد را هم بخرم.

هنوز ۴۸ ساعت از خرید وب سایت توییتر توسط میلیارد آمریکایی نگذشته، وی چهارشنبه شب به وقت محلی در توئیتی به تمایلش برای خرید شرکت نوشابه‌سازی کوکا کولا اشاره کرده است. مشخص نیست وی این ادعا را به شوخی بیان کرده یا جدی.

پس از آنکه اوایل این ماه، ماسک اعلام کرد که ۹ درصد از سهام توییتر را به‌دست آورده است، چند روز بعد، او پیشنهاد خرید این پلتفرم اجتماعی را به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم ارائه کرد.

شرکت توئیتر سرانجام روز دوشنبه پیشنهاد تقریبا ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و موسس اسپیس ایکس را برای خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی پذیرفت.

تصویر مربوط به شوخی ایلان ماسک با کوکاکلا و مک دونالد

ایلان ماسک چگونه ۴۴ میلیارد دلار نقد فراهم کرد؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ،  بزرگترین سوال جامعه جهانی و همچنین فعالان وال استریت از زمانی که ایلان ماسک پیشنهاد خرید توئیتر را مطرح کرد، این بود که او چگونه می‌خواهد مبلغ چنین معامله بزرگی را تامین کند. ثروت خالص ایلان ماسک بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار است این عدد او را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است. اما قطعا این عدد نقد نیست و همین سوال بزرگی را برای متخصصین ایجاد کرده است و می‌دانیم عمده ثروت وی با سهام وی در شرکت تسلا گره خورده است.

آقای ماسک به سوال بزرگ مطرح شده پاسخی نداده است. برای تامین ۲۱ میلیارد دلار از این ۴۴ میلیارد دلار یکی از واضح‌ترین راه‌ها فروش سهام تسلا است که بعد از ظهر دوشنبه با قیمت ۹۷۸ دلار برای هر سهم معامله می‌شد. او همچنین مالک شرکت‌های خصوصی دیگری از جمله شرکت Boring که یک شرکت توسعه تونل است، تقریباً ۶ میلیارد دلار ارزش دارد و همچنین شرکت SpaceX که در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت. او می‎توانست سهام شرکت‌های مطرح شده را بفروشد تا پول نقد مورد نیاز خود را فراهم کند اما راه دیگری را انتخاب کرد.

آقای ماسک، رئیس شرکت‌هایی از جمله تسلا، خودروساز، و اسپیس ایکس، یک پیشنهاد به ارزش حدود ۴۴ میلیارد دلار ارائه کرد. این پیشنهاد تماما نقدی نیست و اینگونه است که طبق اسناد سازمان بورس اوراق بهادار آمریکا، آقای ماسک ۱۳ میلیارد دلار از این مبلغ را از طریق وام بانکی، ۱۲.۵ میلیارد دلار دیگر را از طریق وامی که در برابر سهام خود در تسلا کسب کرده است، پرداخت می‌کند. وی برای کسب وام خود بخشی از سهام تسلای خود را به عنوان وثیقه گذاشته است و به ازای آن توانسته است به ۱۲.۵ میلیارد دلار پول نقد دست پیدا کند و همچنین او متعهد شده است که ۲۱ میلیارد دلار دیگر را به صورت نقدی برای خرید بقیه سهام توییتر بپردازد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....