تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 19:04
کد خبر : 155567

برنامه تلویزیونی ویژه مشترک چین و فرانسه به مناسبت سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور

برنامه تلویزیونی ویژه مشترک چین و فرانسه به مناسبت سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور

برنامه تلویزیونی مشترک ویژه «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» (سی ام جی) و تلویزیون «بی ام اف بیزینس فرانسه» به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک دو کشور امروز شنبه ۷ بهمن (۲۷ ژانیه) به  وقت محلی پکن پخش شد. در این برنامه تحت عنوان «شش دهه درخشان/ گفتگوی عالی‌رتبه به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری

برنامه تلویزیونی مشترک ویژه «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» (سی ام جی) و تلویزیون «بی ام اف بیزینس فرانسه» به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک دو کشور امروز شنبه ۷ بهمن (۲۷ ژانیه) به  وقت محلی پکن پخش شد.

در این برنامه تحت عنوان «شش دهه درخشان/ گفتگوی عالی‌رتبه به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و فرانسه»، با «ژان پیر رافارن» نخست وزیر اسبق فرانسه پیرامون روابط چین-فرانسه مصاحبه شده و «شن های شیونگ» رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین و «لو شایه» سفیر چین در فرانسه نیز سخنرانی کردند.

به علاوه، کارشناسان و محققان از محافل فرهنگی و گردشگری و اندیشکده‌های چین و فرانسه نیز در این برنامه به بحث و بررسی تبادلات چین و فرانسه و چشم انداز توسعه روابط استراتژیک جامع دو کشور بر اساس برنامه‌ریزی مشترک سران دو کشور، پرداختند.

2024012715460747102 اقتصاددان نوشته

ژان پیر رافارن نخست وزیر اسبق فرانسه در این برنامه ضمن تشکر از تهیه این برنامه مشترک، همکاری‌های چین و فرانسه در زمینه‌های مختلف را ثمربخش خوانده و بر اهمیت ادامه تبادلات دو کشور تاکید کرد.

وی با مرور برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در ۶۰ سال پیش، تصمیم ژنرال «شارل دوگل» برای روابط دیپلماتیک با جمهوری خلق چین را تصمیمی تاریخی خوانده و گفت: «امروز ما امیدواریم دنیا پی ببرد که صلح جهانی به چین نیاز دارد. چین کشوری با تنوعات زیاد است و هر شهر آن شرایط منحصر به فرد خود را دارد و برای درک کامل چین، باید شخصاً به این کشور سفر کرد.»

شن های شیون رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین نیز در این برنامه گفت تحت رهبری سران دو کشور، دو طرف در سال جاری در زمینه‌های سینمایی و تلویزیونی، ورزش، آموزش، گردشگری، میراث فرهنگی ناملموس و دیگر زمینه‌ها، تبادلات گسترده و همکاری‌های عمیق‌تر از گذشته را انجام خواهند داد.

وی که معاون بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز هست، افزود، سی ام جی امسال برای پخش مسابقات بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، با کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزار کننده بازی‌های المپیک پاریس همکاری‌های عمیقی خواهد داشت.

این برنامه ویژه جمعه همزمان در کانال‌ فرانسوی زبان تلویزیون سی جی تی ان متعلق به سی ام جی و تلویزیون بی ام اف بیزینس فرانسه پخش شد. لازم به ذکر است تلویزیون بی ام اف بیزینس فرانسه یک رسانه جریان اصلی فرانسه برای پوشش اخبار اقتصادی و مالی است و در سراسر آن کشور قابل دسترسی است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....