تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 20:33
کد خبر : 145921

خبر مهم از تورم مواد غذایی در ایران

خبر مهم از تورم مواد غذایی در ایران

اقتصاددان :    بانک جهانی میزان تورم مواد غذایی برای هر کشور را تا سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر کرده است در حالی که شاخص قیمت غلات بدون تغییر بود، تورم قیمت مواد غذایی داخلی در کشورهای با درآمد پایین، متوسط و بالا همچنان بالاست. گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد که زیان‌های

اقتصاددان :    بانک جهانی میزان تورم مواد غذایی برای هر کشور را تا سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر کرده است

در حالی که شاخص قیمت غلات بدون تغییر بود، تورم قیمت مواد غذایی داخلی در کشورهای با درآمد پایین، متوسط و بالا همچنان بالاست.

گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد که زیان‌های کشاورزی جهانی ناشی از بلایای طبیعی از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱ به ۳.۸ تریلیون دلار رسید که معادل خسارت سالانه ۱۲۳ میلیارد دلار است.

بانک جهانی اعلام کرد نرخ تورم مواد غذایی در ایران به ۳۷.۴ درصد کاهش یافته است و رتبه دهم در این جدول را دارد. بر این اساس، تورم مواد غذایی ایران، در مه ۲۰۲۳ به میزان ۷۷.۵ درصد، در ژوئن ۲۰۲۳ به میزان ۴۲.۷ درصد، در جولای ۲۰۲۳ به میزان ۳۶.۷ درصد، در آگوست ۲۰۲۳ به میزان ۳۸ درصد و در نهایت در سپتامبر ۲۰۲۳ به ۳۷.۴ درصد رسید.

بر اساس این گزارش ترکیه رتبه چهارم تورم مواد غذایی با ۷۶ درصد را داراست. رتبه نخست این فهرست مرتبط با کشورهای ونزوئلا با ۳۱۸ و لبنان ۲۳۹ و آرژانتین با ۱۵۰ درصد اعلام شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....