به گزارش «ایسنا»، رئیس دولت سیزدهم در ادامه تاکید کرد: آنجا‌ که به گفتمان امام(ره) و رهبری عمل کرده‌ایم، حوزه موفق‌ ما بوده است و آنجا که افراد و مسوولانی در گوشه و کنار کشور به این گفتمان دل نداده‌اند و آن را باور نکرده‌اند عقب‌ماندگی داریم.تلاش ما در دولت این است که آنچه را امام‌(ره) و رهبری ریل‌گذاری کرده‌اند و جزو سیاست‌های کشور است و مردم می‌خواهند بر همان ریل کشور را اداره کنیم. رئیسی افزود: این نگاه که برخی معتقدند یا پیشرفت یا ایستادگی بر اصول و مبانی، درست نیست و ما معتقدیم یایی وجود ندارد، بلکه هم پیشرفت و هم پافشاری بر مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی و آموخته‌های ۲۲ بهمن و این دو کاملا هماهنگ خواهند شد.

رای مردم محترم است

به گزارش «ایرنا»، رئیسی اضافه کرد: بعد از دوران تشکیل و تثبیت نظام اسلامی و توسعه پیام انقلاب شکوهمند اسلامی و بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهد هستیم، انقلاب اسلامی ایران به پیش می‌رود و هیچ مانعی را پیش پای خود به رسمیت نمی‌شناسد.وی ادامه داد: دشمن برای متوقف کردن ملت ایران، جنگ‌های نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و اخیرا جنگ ترکیبی را به راه انداخت، اما ملت ایران از همه این عرصه‌ها پیروز بیرون آمد و دشمن را مایوس کرد. وی تاکید کرد: معتقدیم آزادی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده است و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می‌کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام وجود دارد. رئیس‌جمهور اظهار کرد: آنچه مردم خواستند توجه به جمهور بود و رای و خواست مردم محقق شده است، برخلاف کسانی که در دنیا مدعی دموکراسی هستند، ولی به رای مردم احترام‌ نمی‌گذارند، در این کشور رای مردم محترم است.

 «گزینه نظامی روی میز است» به حاشیه رفت

به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تمامیت ارضی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار بیگانگان قرار بگیرد، گفت: ادبیات‌ گزینه نظامی روی میز است، اکنون به حاشیه رفته و دیگر کسی این سخنان را بر زبان جاری نمی‌کند و تجاوز به این آب و خاک را در فکر خود نمی‌پروراند.

تجدید پیمان برای مبازره با فساد

به گزارش «ایسنا»، وی با تاکید بر اینکه «من و همه دولتمردان خود را موظف می‌دانیم ضمن پاسداشت پیشرفت‌هایی که کشور تا به حال کرده است گام‌هایی را در جهت پیشرفت کشور، رفع مشکلات و کمبودها ‌برداریم»، افزود: در حوزه اقتصادی تلاش‌هایی انجام شده از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، شفاف‌سازی‌ها، چابک‌سازی‌ها، فرآیندهای اداری و حذف ساختارهای فسادزا. این پیمانی است که ما با مردم عزیزمان داریم. مردم اعتمادشان به دولت و دولتمردان در این است که با فساد مبارزه کنند. مردم عزیز، ما بر سر پیمانی که با شما بستیم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین فسادی در ساختار اداری کشور رخ دهد. به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین فسادی در سازمان اداری کشور لانه کند، گفت: خود را موظف می‌دانیم گام‌هایی را در جهت پیشرفت کشور و رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها‌ برداریم.

آینده بسیار روشن است

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ،  رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم پرداخت و با بیان اینکه در سال اول و سال دوم دولت چهار درصد رشد اقتصادی داشتیم و امسال هم رشد اقتصادی خواهیم داشت، گفت: همچنان با تلاشی که دولتمردان و فعالان اقتصادی دارند دستیابی به رشد اقتصادی بالا امکان‌پذیر است. وی افزود: امروز رشد تولید و کاهش تورم بی‌سابقه داریم و تورم هم کاهشی شده است. ظرفیت برای کار و تلاش بسیار است و ما آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

پیشنهاد اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل

رئیسی در ادامه به موضوع غزه پرداخت و تاکید کرد: امروز دولت‌ها بدانند طبق آنچه رهبری هم فرمودند راه از بین رفتن رژیم صهیونیستی و بازدارندگی این رژیم از جنایت قطع همه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی است. پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است. رژیمی که ۴۰۰ قطعنامه، بیانیه و مصوبه سازمان‌های بین‌المللی را تا کنون نقض کرده است چگونه می‌تواند پایبند به میثاق‌ها و مصوبات سازمان ملل باشد. ما معتقدیم یکی از گام‌های مهمی که باید برداشته شود اخراج این رژیم از سازمان ملل متحد است.

لزوم برقراری توازن بین اصول انقلاب

علاوه بر تهران محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از استان‌های اصفهان و مشهد و قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند. به گزارش «ایسنا»، محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه درجمع مردم اصفهان با اشاره به اینکه دشمن با فشار اقتصادی در پی از میدان خارج کردن و ناامید کردن مردم است، اظهار کرد: مسوولان ما بیشترین دِین را به مردم، جوانان و خانواده‌های شهدا دارند. مسائل مهمی در کشور هستند که باید برای آنها تلاش مضاعف کرد؛ یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد و معیشت مردم است و ذیل این موضوع، مساله اشتغال جوانان، یکی از مسائل مهمی است که دولت، مجلس و قوه‌قضائیه برای حل آن تلاش می‌کنند، بدون حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و بخش خصوصی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ممکن نیست.

محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در جمع راهپیمایان مشهدی گفت: اگر بخواهیم در چله دوم انقلاب قدم‌های بزرگی را برای تحول کشور ‌برداریم راهی جز این نداریم که توازن بین اصول انقلاب را برقرار کنیم. وی یکی از خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند‌ «رکود و تحجر و انفعال» دانست و گفت: این رکود و تحجر و انفعال در تضاد با عدالت و معنویت است و امروز تجدیدعهد ما با انقلاب و رهبری و شهدا، آماده شدن و حرکت در مسیر تحول است. قالیباف افزود: انتخابات یک پنجره طلایی و فرصتی برای مردم است تا بدون انفعال، سرنوشت خود را تعیین کنند، البته دشمنان ما همیشه در تلاش بودند که در جهت مخالفت با انقلاب به مردم ما فشار آورند. صادق آملی‌لاریجانی هم با حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در شهر قم، گفت: این حضور گسترده یک پیام مهم برای دشمنان دارد و آن این است که مردم در مقابل همه تهدیدها و دشمنی‌ها ایستاده‌اند و در این مسیر کوتاه نخواهند آمد.

قطعنامه ۹بندی

راهپیمایان همچنین روز گذشته در قطعنامه پایانی مراسم در ۹بند، بر مشارکت گسترده در انتخابات ۱۱اسفند تاکید کردند. در این قطعنامه با بیان اینکه هرحرکتی که در پی تغییر مسیر انقلاب باشد محکوم است، آمده است: ملت ایران «خواص» و شخصیت‌های مرجع و تاثیرگذار بر افکار عمومی را «شتاب‌دهندگان حقیقی» در جامعه دانسته و با تاکید بر لزوم هوشمندی و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن برای دورسازی خواص از ایفای نقش شتاب‌دهندگی خود به ویژه در بزنگاه‌ها و مواقع حساس، از آنان می‌خواهد مسوولیت خطیر و تاریخی خود در جهاد تبیین و خنثی‌سازی تردید‌افکنی و شک‌آفرینی بدخواهان را درک و با عمل انقلابی و غیرمحافظه‌کارانه، از هرگونه کوتاهی و سستی در این میدان که نابخشودنی است پرهیز نمایند.

در بخش دیگری از این قطعنامه تصریح شده است: ملت ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد ضمن لغو عضویت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، نمایندگان و سفیران این رژیم دیوسیرت را به جرم نسل‌کشی، جنایات وحشیانه و پاک‌سازی قومی از سازمان ملل و سراسر جهان اخراج نماید و از وزارت‌خارجه مصرانه خواستار اهتمام جدی و پیگیری برای تحقق این مطالبه بحق و قانونی هستیم.

نمایش پهپادهای نیروهای مسلح

راهپیمایی چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حاشیه‌هایی هم داشت. از جمله نمایش انواع پهپادهای نیروهای مسلح در میدان آزادی. در این مراسم موشک‌های بالستیک خیبر (خرمشهر۴)، حاج قاسم، خیبرشکن، قیام، سجیل، دزفول، ذوالفقار بصیر و عماد، سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و ۱۵ خرداد، ماهواره‌برهای سیمرغ و سفیر امید، پهپادهای شاهد ۱۳۶، شاهد ۱۷۱ و سیمرغ، مهاجر ۶، ماکت‌های جنگنده کوثر، هواپیمای آموزشی یاسین و ترابری سیمرغ و بالگردهای سورنا و صبا۲۴۸ و شناورهای حیدر، اروند و گلف خلیج فارس نیز به نمایش درآمد. همچنین‌ خودروهای تاکتیکی ارس، موشک‌های کروز دریاپایه ابومهدی و قدیر و سامانه پدافندی شهید مجید نیز در کنار سایر تجهیزات حاضر در میدان آزادی تهران درمعرض دید عموم قرار گرفت. در این بین حضور چهره‌های سیاسی و مسوولان از جمله علی لاریجانی، ناطق نوری، محمدرضا باهنر، علی‌اکبر صالحی، علی شمخانی و سردار اسماعیل قاآنی نیز در راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ بود.

170764888219388400 copy