تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 - 12:25
کد خبر : 131109

کشتی نجات هوش مصنوعی

کشتی نجات هوش مصنوعی

«برد اسمیت» رییس «مایکروسافت»، ادعایی را مطرح کرده که «هوش مصنوعی تهدیدی برای بشر نیست.» عملا آنچه از هوش مصنوعی بین عموم مردم وجود دارد و کارکرد‌های متنوع و مختلفی را در اختیار گرفته که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی جابه‌جا می‌شود، به لحاظ اینکه هم برای کاربران سرگرم‌کننده است و هم به نوعی با زندگی

«برد اسمیت» رییس «مایکروسافت»، ادعایی را مطرح کرده که «هوش مصنوعی تهدیدی برای بشر نیست.» عملا آنچه از هوش مصنوعی بین عموم مردم وجود دارد و کارکرد‌های متنوع و مختلفی را در اختیار گرفته که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی جابه‌جا می‌شود، به لحاظ اینکه هم برای کاربران سرگرم‌کننده است و هم به نوعی با زندگی مردم مانوس‌تر شده  اتفاقی است که شبکه‌های اجتماعی با کمک فناوری هوش مصنوعی می‌توانند در قالب جایگزین شدن انسان‌ها و یا تصویر‌سازی فیکی از انسان‌ها را ایجاد کنند که هر دوی آنها برای بشریت جای نگرانی دارد.

اما واقعیت این مساله نه ‌به اندازه نظر

به گزارش اقتصاددان به نقل از جهان‌صنعت  ،    «برد اسمیت» رییس شرکت «مایکروسافت» خوش‌بینانه است و نه مانند بسیاری از افراد که احساس می‌کنند هوش مصنوعی ممکن است تمام زندگی بشر را تغییر دهد و باعث نابودی انسان‌ها شود، بدبینانه است، چراکه اگر آگاه و نسبت به دانش روز مسلط باشیم و بدانیم که چگونه از این فناوری درست استفاده کنیم و قوانین و مقررات را متناسب با فناوری به کار ببریم، فناوری را محدود نکنیم و آن را توسط دولت‌ها و سازمان‌ها جاری کنیم، اتفاقا هوش مصنوعی را یک روند تکاملی برای انسان‌‌ها می‌دانم و آن را با طوفان حضرت نوح مقایسه می‌کنم. طوفان حضرت نوح انسان‌ها را از بین نبرد بلکه آنها را از مرحله‌ای به مرحله‌ دیگری فرستاد.
آنها که سوار بر کشتی فناوری شدند، توانستند از این مسیر گذر کنند و آنها که حرکتی نکردند بالطبع غرق شدند و از بین رفتند. این طوفان می‌توانست برای عده‌ای بسیار خوب باشد و زندگی نوینی را رقم بزند و برای عده‌ای هم همراه با نابودی و حذف شدن باشد. بنابراین باید نسبت به فناوری هوش مصنوعی آگاه و مسلط باشیم و از کارکرد‌های مختلف آن برای بهبود و پیشرفت خودمان استفاده کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....