تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 19:53
کد خبر : 164545

مهاجمی که خسته نمی‌شود

چگونه صنعت ورزش با هوش مصنوعی متحول می‌شود؟

چگونه صنعت ورزش با هوش مصنوعی متحول می‌شود؟

هوش مصنوعی ابزاری است که با ورودش به هر حوزه، آن را متحول می‌کند. باید دید ابزار هوش مصنوعی در ورزش‌ها و سیستم‌های تعریف‌شده در آن، چگونه عمل خواهد کرد.  دنیای ورزش در حال گذر از یک تغییر اساسی است که به وسیله پیشرفت بی‌وقفه هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌شود. هوش مصنوعی، از زمین بازی

هوش مصنوعی ابزاری است که با ورودش به هر حوزه، آن را متحول می‌کند. باید دید ابزار هوش مصنوعی در ورزش‌ها و سیستم‌های تعریف‌شده در آن، چگونه عمل خواهد کرد.  دنیای ورزش در حال گذر از یک تغییر اساسی است که به وسیله پیشرفت بی‌وقفه هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌شود. هوش مصنوعی، از زمین بازی تا اتاق جلسات، نحوه تمرین، رقابت، تجزیه و تحلیل و حتی تجربه ما از بازی‌هایی که دوست داریم را متحول می‌کند. این مقاله به روش‌های جذاب هوش مصنوعی در تغییر چشم‌انداز ورزش می‌پردازد و تاثیر آن بر ورزشکاران، مربیان، هواداران و کل صنعت را بررسی می‌کند.

در زمین بازی: بهینه‌سازی عملکرد و پیشگیری از مصدومیت با هوش مصنوعی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در ورزش، بهینه‌سازی عملکرد ورزشکار است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها از جمله آمار بازیکنان، برنامه‌های تمرینی و حتی داده‌های زیستی را تجزیه و تحلیل کنند تا نقاط ضعف را شناسایی کنند و برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی‌شده را پیشنهاد دهند.

برای مثال، لباس‌های مجهز به هوش مصنوعی داده‌های لحظه‌ای در مورد الگوهای حرکتی، سطح خستگی و خطر مصدومیت یک ورزشکار را جمع‌آوری می‌کنند. سپس از این داده‌ها برای شخصی‌سازی برنامه‌های تمرینی، بهینه‌سازی تکنیک و در نهایت ارتقای عملکرد ورزشی استفاده می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   نمونه بارز این موضوع، سابرمتریکس در بیسبال است که به وسیله هوش مصنوعی متحول شده است. سابرمتریکس تجزیه و تحلیل ریاضی و آماری رکوردهای بیسبال است که هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی و معیارهای عملکرد بازیکنان، می‌تواند نتایج آینده را پیش‌بینی کند و استراتژی‌های بهینه را برای به حداکثر رساندن احتمال برد تیم پیشنهاد دهد. ابرکامپیوترهایی که نتایج و قهرمان لیگ‌های مختلف اروپایی را پیش‌بینی می‌کنند امروزه توجه هواداران ورزش فوتبال را جلب کرده‌اند. این رویکرد دیگر به بیسبال یا فوتبال محدود نمی‌شود و تجزیه و تحلیل‌های مشابه مبتنی بر هوش مصنوعی در سراسر ورزش‌های مختلف، از بسکتبال تا فوتبال، در حال پیاده‌سازی است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی نقش مهمی در پیشگیری از مصدومیت ایفا می‌کند. هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی مربوط به مصدومیت و بیومکانیک بازیکن، می‌تواند قبل از وقوع، مصدومیت‌های احتمالی را پیش‌بینی کند. این به ورزشکاران و مربیان اجازه می‌دهد اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند تنظیم شدت تمرین یا اصلاح تکنیک انجام دهند و در نتیجه ایمنی بازیکنان را افزایش دهند و زمان بازی آنها را به حداکثر برسانند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....