تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:23
کد خبر : 165144

تلاش سوم وزارت ارتباطات برای رفع مسدودسازی

چرا کارگروه فیلترینگ موافق رفع فیلتر گوگل‌پلی نیست؟

چرا کارگروه فیلترینگ موافق رفع فیلتر گوگل‌پلی نیست؟

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات خبر از این موضوع داده که درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را برای بار سوم به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده است. دو درخواست قبلی وزارت ارتباطات به‌ عنوان یک عضو کارگروه در کمیته فیلترینگ درباره رفع فیلتر گوگل‌پلی در سال ۱۴۰۲ رخ داده و به‌ نظر می‌رسد دلایلی که وزارت ارتباطات

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات خبر از این موضوع داده که درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را برای بار سوم به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده است. دو درخواست قبلی وزارت ارتباطات به‌ عنوان یک عضو کارگروه در کمیته فیلترینگ درباره رفع فیلتر گوگل‌پلی در سال ۱۴۰۲ رخ داده و به‌ نظر می‌رسد دلایلی که وزارت ارتباطات و سایر بازیگران و فعالان حوزه به کارگروه اعلام کرده‌اند، آنها را برای رفع فیلتر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین استور اندرویدی دنیا قانع نکرده است.

 برخی از اعضای کارگروه فیلترینگ باور دارند دست‌کم ۴۰۰ هزار اپلیکیشن در گوگل‌پلی وجود دارد که محتوای مجرمانه دارند. به باور این دسته از موافقان فیلترینگ گوگل‌پلی باید امکان حذف و پالایش این ۴۰۰ هزار اپلیکیشن فراهم باشد تا امکان بررسی درخواست رفع‌ فیلتر گوگل‌پلی صورت بگیرد. آنها معتقد هستند تا زمانی که وزارت ارتباطات نتواند راهکاری برای پالایش این ۴۰۰ هزار اپلیکیشن مجرمانه ارائه دهد، عرضه چندباره درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی نمی‌تواند موافقان فیلترینگ این بستر را قانع کند. با این حال باید گفت تا به امروز هیچ آماری درباره فوایدی که فیلترینگ گوگل‌پلی داشته از سوی هیچ مرجعی منتشر نشده و به‌ نظر می‌رسد تصمیم‌گیران مسدودسازی بزرگ‌ترین فروشگاه اندرویدی کاربران موبایل در دنیا، قصد ندارند فواید این فیلترینگ (که به زعم آنها مثبت است) را به مردم بگویند. این درست مانند بستن یک بزرگراه اصلی در یک شهر بزرگ، آن‌ هم بدون گفتن دلیل است. از آن سو آمارهای مختلف نشان می‌دهد بسترهای مسدودشده همچنان در صدر زندگی کاربران هستند و استفاده از فیلترشکن‌ها و بدافزارها نیز روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کند و فیلترینگ گوگل‌پلی نتوانسته اهدافی را که تصمیم‌گیرانش به‌ دنبالش بودند محقق سازد.

تاریخچه فیلترینگ گوگل‌‌پلی از کجاست؟

577a6040-3290-11ec-b9ff-d9fb367b7911

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....