تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تیر 1401 - 21:56
کد خبر : 93468

پیش بینی بورس فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۵ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز از نیمه دوم معاملات شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و افزایش تقاضا توانست شاخص کل بورس را با افزایش ۰.۲۶ درصدی همراه کند

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز از نیمه دوم معاملات شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و افزایش تقاضا توانست شاخص کل بورس را با افزایش ۰.۲۶ درصدی همراه کند و این درحالی بود که تا یک ساعت ابتدایی تقریبا تغییر خاصی در این شاخص رخ نداده بود. از سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز توانست روندی مثبتی را طی کند اما افزایش آن تنها به ۰.۰۸ درصد محدود شد.

در بورس امروز چه اتفاقات مهمی رخ داد؟

ارزش معاملات که این روزها یکی از اصلی‌ترین پارامترهای مورد توجه سرمایه‌گذاران است، امروز نیز زیر ۴هزار میلیارد تومان بود و عدد ۳۷۰۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند که فاصله زیادی با مقادیر مورد نظر سرمایه‌گذاران بزرگ دارد. خروج پول نیز که تبدیل به وضعیتی عادی طی بیش از یک ماه گذشته شده است، خروج ۲۶۴ میلیارد تومانی را رقم زد.
خروج بازار سرمایه از دو شوک ریزش بازارهای جهانی و بی‌نتیجه ماندن دور جدید مذاکرات، به مرور شرایط معاملاتی را بهبود بخشیده و روند مثبتی که در بازار امروز شکل گرفت، می‌تواند به مرور و آهسته وضعیت بورس تهران را بهتر کند.
به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، با نگاهی به روند روزانه شاخص کل بورس، مشخص است که تقریبا از حوالی ساعت ۱۰ صبح، تحرکات مثبتی در سمت تقاضا ایجاد شد که توانست با افزایش شاخص کل، شرایط کلی بازار را بهبود ببخشد و نکته قابل توجه، تداوم این روند صعودی تا انتهای معاملات بود.

تغییرات روزانه شاخص کل

شرایط صف‌های خرید و فروش نیز به همین شکل بود و افزایش تعداد صف‌های خرید در کنار ثبات قابل توجه ارزش آن‌ها نشان از بهبود تقاضا در معاملات امروز دارد. در انتهای بازار امروز، ۸۵ صف خرید و ۴۴ صف فروش وجود داشت.

روند تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار
روند تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار

بنابراین طبق این اطلاعات، معاملات بورس فردا نیز می‌تواند با غلبه سمت تقاضا بر عرضه‌ها ادامه پیدا کند.

پله آخر بورس برای فرار از خطر؟

پس از ریزش نسبتا شدیدی که بازار در هفته‌های گذشته تجربه کرد، محدوده حمایتی مهمی حوالی ۱.۵۱ تا ۱.۵۳ میلیون واحدی به سمت پایین شکسته شد که اکنون نقش مقاومتی را برای شاخص کل بورس بازی می‌کند.

اکنون پس از برگشت آرام شاخص و نزدیک شدن دوباره به محدوده ذکر شده، به نظر می‌رسد که برای ادامه روند صعودی خود نیاز به پشت‌ سر گذاشتن این محدوده مقاومتی دارد.

بنابراین شاخص کل تنها یک فاصله کمتر از ۲۰هزار واحدی تا فرار از خطر ریزش‌های بیشتر را دارد که با توجه به معاملات امروز، امید بیشتری به این وضعیت وجود دارد.

به طور کلی می‌توان انتظار داشت که بورس فردا شرایط خوبی را دنبال کند و روند صعودی امروز ادامه داشته باشد اما با نزدیک شدن به محدوده ۱.۵۳ میلیون واحدی، سمت عرضه نیز قدرت بیشتری به خود بگیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....