تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 12:38
کد خبر : 161952

هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟

هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟

اقتصاددان :  مطالعه ای تازه نشان داده است که قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید در محیط کار می تواند بر زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد. مطالعه جدید انجام شده توسط موسسه Future of Work نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید در محیط کار مانند دستگاه‌های ردیاب، ربات‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی

اقتصاددان :  مطالعه ای تازه نشان داده است که قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید در محیط کار می تواند بر زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد. مطالعه جدید انجام شده توسط موسسه Future of Work نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید در محیط کار مانند دستگاه‌های ردیاب، ربات‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی می‌تواند بر زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد.

این تحقیق نشان داد که افزایش قرار گرفتن در معرض نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی و دستگاه‌های نظارتی مانند ردیاب‌های پوشیدنی و ربات‌ها با سلامت و رفاه ضعیف‌تر در میان کارگران مرتبط است.

از سوی دیگر، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی سنتی مانند لپ‌تاپ و پیام‌رسانی فوری، تأثیر مثبتی بر سلامت کلی افراد دارد.

این مطالعه دلایل دقیقی را مشخص نکرده، اما اشاره می‌کند که این فناوری‌ها ممکن است به ناامنی شغلی، افزایش حجم کار و از دست رفتن استقلال، به عنوان عوامل دیگری که می‌تواند بر رفاه کلی فرد تأثیر بگذارد، منجر شود.

همچنین مطالعات زیادی در گذشته انجام شده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل را اتومات می‌کند و در آینده نزدیک میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین بسیاری از کارشناسان در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار صحبت کرده‌اند.

در حالی که برخی کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی جایگزین مشاغل انسانی خواهد شد، اما برخی دیگر احساس می‌کنند که این فناوری نوظهور فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد خواهد کرد. افرادی نیز می‌گویند هوش مصنوعی به انسان‌ها در انجام کارهایشان کمک می‌کند و این فناوری یک تهدید نیست، اما افرادی که از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند مطمئناً یک تهدید هستند.

این مطالعه نشان داد که مشکل لزوماً خود فناوری‌ها نیست، بلکه نحوه اجرای آنها است و عواملی مانند شرایط ساختاری و طراحی نقش مهمی در تعیین تأثیر بر سلامت افراد دارند.

این مطالعه از معیاری برای کیفیت زندگی استفاده کرد که عواملی مانند تحرک، سلامت روان و سطح درد را در نظر گرفت. علاوه بر این، این مطالعه بخشی از بررسی Pissarides به آینده کار و رفاه است که توسط موسسه Future of Work با همکاری دانشکده بازرگانی وارویک و امپریال کالج لندن انجام شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....