تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400 - 11:01
کد خبر : 76205

موبایل سال آینده گران می‌شود

موبایل سال آینده گران می‌شود

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف  ، از احتمال افزایش قیمت گوشی همراه در سال آینده خبر داد و دلیل آن را افزایش قیمت دلار مطرح کرد. ابراهیم درستی در مصاحبه با برنامه “رویداد” با اعلام این که مسئولان گمرک گاه با ایراد سخنانی، جو بازار را تخریب و سپس اظهارات خود را تکذیب می‌کنند، گفت:

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف  ، از احتمال افزایش قیمت گوشی همراه در سال آینده خبر داد و دلیل آن را افزایش قیمت دلار مطرح کرد.

ابراهیم درستی در مصاحبه با برنامه “رویداد” با اعلام این که مسئولان گمرک گاه با ایراد سخنانی، جو بازار را تخریب و سپس اظهارات خود را تکذیب می‌کنند، گفت: تلفن‌های همراه بالاتر از ۶۰۰ دلار عمدتا هوشمند هستند و واردات آن روی نرخ تلفن‌ها اثرگذار است.

وی با اشاره به تاثیر ارز نیمایی بر واردات تلفن همراه، افزود: وقتی قیمت ارز بالاتر رود، حتما بر قیمت گوشی همراه اثرگذار است.

درستی در عین حال وضعیت کنونی بازار را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر قیمت ارز بر نرخ تلفن همراه که جزئی از سبد خانوار است، تاثیر بگذارد، در سال آینده با افزایش قیمت رو به رو خواهیم بود.

مگر این که چاره اندیشی شود تا قشر آسیب‌پذیر در خرید این کالای اصلی، آسیب بیشتری نبینند.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویر و موبایل  اظهار کرد: ارزش دلار و خواب پول وارد کننده، حقوق گمرکی و نیز ارزش گوشی همراه، قیمت نهایی را تعیین می‌کند.

درستی با بیان این که بسیاری وارد کننده‌ها سود کمتری گرفته و کالای بیشتری در بازار توزیع می‌کنند، گفت: نقطه نظرات بسیاری نسبت به خدمات پس از فروش وجود دارد چون اغلب مشکلات مصرف کننده‌ها، در این حوزه است.

وی افزود: مسئولان ذی صلاح باید در زمینه خدمات پس از فروش دقت نظر داشته باشند تا شرکت مربوط به کالای خریداری شده، سرویس خوبی به مشتری بدهد.

درستی ادامه داد: قشر آسیب پذیر برای خرید چنین کالایی باید چند ماه از حقوق خود را هزینه کند؛ ولی بیشتر شرکت‌ها سرویس‌های مناسب را ارائه نمی‌دهند و عمده معضل بر دوش مصرف کننده و فروشنده است.

وی سود مغازه دار را یک تا ۱۲ درصد برآورد کرد و گفت: سود مغازه دار روی لوازم جانبی محاسبه می‌گیرد ولی تک فروشی، سود آن چنانی ندارد.

چراکه لوازم جانبی روی تلفن همراه نصب و به خریدار تحویل داده می‌شود.

درستی همچنین آخرین مدل گوشی همراه وارداتی را در حدود ۴۰ میلیون تومان تخمین زد و گفت: گوشی تلفن همراه در مدت زمانی که دلار با افزایش قیمت رو به رو بود، با گرانی مواجه نشد و خوشبختانه واردکننده‌ها با ارز نیمایی کار می‌کردند.

حتی در مدتی که دلار نوسانات عجیبی داشت، قیمت تلفن همراه بالا نرفت چون ارز نیمایی با نوسان نرخ رو به رو نبود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....