تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 19:57
کد خبر : 144968

راهکارهای تامین مالی به شرکت دانش‌بنیان‌ها

راهکارهای تامین مالی به شرکت دانش‌بنیان‌ها

اقتصاددان :  معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران با بیش از ۷۶ عضو، تشکلی قدرتمند از شرکت‌های دانش‌بنیان فناور است که به درآمدهای فراتر از یک هزار میلیارد تومان رسیده است. روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست مشترک وزیر نیرو با اشاره به تعامل سازنده و اثربخش میان

اقتصاددان :  معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران با بیش از ۷۶ عضو، تشکلی قدرتمند از شرکت‌های دانش‌بنیان فناور است که به درآمدهای فراتر از یک هزار میلیارد تومان رسیده است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست مشترک وزیر نیرو با اشاره به تعامل سازنده و اثربخش میان معاونت علمی و ساختارهای مرتبط در وزارت نیرو در راستای پیشبرد طرح‌های فناورانه و نوآورانه، افزود: خوشبختانه ارتباط میان ستادهای توسعه فناوری و ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بخشی معاونت علمی با وزارت نیرو، سازنده بوده و به تعریف و اجرای پروژه‌های نیازمحور در حوزه انرژی، آب و فاضلاب انجامیده است. قرار است با بیان دیدگاه‌ها و تعریف راهکارهایی در ابعاد کلان، زمینه برای پیوند بیشتر زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان به حوزه نیرو و ایجاد یک خیزش فناورانه و نوآورانه در این حوزه فراهم شود.

وی، هدف از برپایی این نشست را هم‌اندیشی و زمینه‌سازی برای یک خیزش فناورانه در حوزه نیرو عنوان و اظهار کرد: دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خیزش علمی و فناورانه به کمک نسلی نو که به عنوان یک مطالبه جدی در دیدار اخیر نخبگان با ایشان مطرح شد، با تعریف کلان‌پروژه‌ها، ایجاد سازوکارهای نوآورانه تامین مالی و تخصیص بازار به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود. مقام معظم رهبری در این دیدار، به حرکتی که دو دهه پیش با عنوان جنبش نرم‌افزاری آغاز شد، اشاره داشتند و برتری‌های علمی، جایگاه کشور در نیروی انسانی متخصص و دانشمندان برجسته را ماحصل این جنبش نرم‌افزاری دانستند و تاکید کردند که امروز به یک خیزش فناورانه و نوآورانه نیاز داریم. به نظر می‌رسد، این خیزش به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و راهکارهای نوآورانه با همکاری و حمایت همه بخش‌ها محقق خواهد شد، به طوری که شاهد تحول در تمامی عرصه‌ها خواهیم بود.

دهقانی فیروزآبادی، توسعه بازار، تعریف راهکارهای نوین مالی و تعریف پروژه‌های کلان و نیازمحور را از اولویت‌های معاونت علمی دانست و افزود: با توجه به عزم جدی معاونت علمی در تعریف سازوکارهای متنوع و گوناگون تامین مالی و همکاری نهادهای تامین مالی از جمله بانک‌ها از یک سو و بلوغ شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی که در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارند از سوی دیگر، اکنون این فرصت فراهم است که کلان‌ترین و راهبردی‌ترین نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف با کمک دستگاه‌های بهره‌بردار، تامین مالی مناسب و تخصیص بازار بالقوه به این شرکت‌ها تامین شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی تاکید کرد: در حال حاضر باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران با بیش از ۷۶ عضو، تشکلی قدرتمند از شرکت‌های دانش‌بنیان فناور است که به درآمدهای فراتر از یک هزار میلیارد تومان رسیده و کاملاً متکی به بخش خصوصی هستند. این شرکت‌ها به جرم خوبی رسیده‌اند که استفاده از آن‌ها می‌تواند در همه حوزه‌ها و به طور اخص در حوزه نیرو، زمینه‌ساز یک تحول باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: به کمک این جرم ایجاد شده می‌توان در یک سری موضوعات که دغدغه و نیاز جدی صنعت برق و صنعت آب است، در ابعاد کلان یک تا پنج میلیون دلار با شرایط استاندارد مورد توافق طرفین، کلان‌پروژه‌هایی را تعریف کرد که تامین مالی صورت بگیرد و تضمین خرید داشته باشند. به طور مثال در حوزه معدن، موافقت تامین دامپ‌تراک ۱۲۰ تنی، الگویی موفق از مشارکت و همکاری بخش مصرف کننده با حمایت‌های معاونت علمی با تکیه به اختیارات حمایتی، سازوکارهای تامین مالی جدید و اختیارات قانونی از جمله اعتبار مالیاتی است که می‌تواند به عنوان الگویی برای همکاری در سایر حوزه‌ها باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....