تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403 - 20:39
کد خبر : 163397

جایی که هوش مصنوعی در آن عاجز است

جایی که هوش مصنوعی در آن عاجز است

ابزار هوش مصنوعی با توانمندی‌های خود باعث شگفتی جهانیان شده است. نگرانی‌ها و حساسیت‌های بسیاری در این مورد وجود دارد. اما سوال اینجاست که آیا هوش مصنوعی قادر به انجام هر چیزی خواهد بود یا اینکه محدودیت‌هایی خواهد داشت؟ هوش مصنوعی اخیرا توجه زیادی به خود جلب کرده است و حوزه‌های مختلف را متحول می‌کند. ابزاری

ابزار هوش مصنوعی با توانمندی‌های خود باعث شگفتی جهانیان شده است. نگرانی‌ها و حساسیت‌های بسیاری در این مورد وجود دارد. اما سوال اینجاست که آیا هوش مصنوعی قادر به انجام هر چیزی خواهد بود یا اینکه محدودیت‌هایی خواهد داشت؟

هوش مصنوعی اخیرا توجه زیادی به خود جلب کرده است و حوزه‌های مختلف را متحول می‌کند. ابزاری پیشرفته و هوشمند که بسیاری از امور را برای کاربران خود ساده خواهد کرد. اما واقعا زمینه‌ای می‌توان یافت که در آن هوش مصنوعی توان و عملکرد قدرتمند خود را از دست بدهد و به اهرمی بی‌اثر تبدیل شود؟ در محتوای این گزارش به این مسئله خواهیم پرداخت.

هوش مصنوعی: قدرتمند اما ناقص

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، امور مالی، و خدمات مشتری به کار گرفته می‌شود. با این حال، هوش مصنوعی هنوز به طور کامل توسعه نیافته و محدودیت‌هایی دارد. یکی از این محدودیت‌ها، عدم توانایی در پاسخگویی به برخی از سوالات است.

پس پرسش اینجاست در واقع چه سوالی می‌توان از ابزار هوش مصنوعی پرسید که او ناتوان از پاسخ‌گویی به سوال مذکور باشد. یعنی زمینه‌هایی هستند که هوش مصنوعی در آن‌ها هنوز ناتوان است. این زمینه‌ها کدام‌اند؟

سوالات خلاقانه:

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز   ،  هوش مصنوعی در حال حاضر در تولید محتوای خلاقانه مانند شعر، داستان، و موسیقی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. با این حال، هنوز قادر به پاسخگویی به سوالات خلاقانه و نوآورانه نیست. به عنوان مثال، هوش مصنوعی نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد که “بهترین راه برای حل مشکل گرسنگی در جهان چیست؟”

این مثال ملموس، برتری موقت انسان بر هوش مصنوعی است. انسان است که توان شکست چرخه‌های مختلف و خلق موقعیت دیگر را دارد. البته این ویژگی الزاما ویژگی خوبی نیست اما انسانی است. محل تفاوت انسان و ربا‌ت‌هایی که شاید در آینده بر بسیاری از امور و فعالیت‌های ما مسلط شوند اما باز هم تهی از چنین خاصیتی خواهند بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....