تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 21:48
کد خبر : 131316

تردز نیامده دردسرآفرین شد

تردز نیامده دردسرآفرین شد

ممنوعیت در اتحادیه اروپا و فیلترینگ در ایران شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا که قرار است رقیب توئیتر شود، نیامده با دردسرهایی مواجه شده است. اتحادیه اروپا و ایران روی خوشی به «تردز» نشان نداده‌اند. متا، شرکت مالک دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، از پلتفرم جدیدی رونمایی کرده که قرار است رقیب توئیتر

ممنوعیت در اتحادیه اروپا و فیلترینگ در ایران

شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا که قرار است رقیب توئیتر شود، نیامده با دردسرهایی مواجه شده است. اتحادیه اروپا و ایران روی خوشی به «تردز» نشان نداده‌اند.

متا، شرکت مالک دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام، از پلتفرم جدیدی رونمایی کرده که قرار است رقیب توئیتر شود؛ «اینستاگرام تردز»ساعاتی پیش فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. اما این شبکه اجتماعی تازه متولد شده، در همین ابتدای راه با مقاومت‌هایی از سوی تعدادی از کشورها مواجه شده است.

برخی قوانین اتحادیه اروپا فعالیت تردز در این منطقه را غیرقانونی می‌کند. آنگونه که ایندیپندنت گزارش داده، متا اعلام کرده است که این اپلیکیشین فعلا در اروپا در دسترس نخواهد بود. ماچرا به نگرانی‌ها در خصوص رعایت قوانین نظارتی و حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران اتحادیه اروپا در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه بازمی‌گردد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، فارس هم در این مورد نوشته که بر اساس قانون GDPR در اتحادیه اروپا، فعالیت شبکه اجتماعی تردز در این منطقه ممنوع است. این رسانه توضیح می‌دهد: «بر اساس قانون GDPR یا مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه، در حال حاضر امکان دانلود اینستاگرام تردز از گوگل پلی و اپ استور در کشورهای اروپایی به خاطر نگرانی از رعایت نشده حریم خصوصی کاربران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بلومبرگ متا منتظر ارائه دستورالعمل‌های بیشتری در مورد تصمیم‌گیری‌های جدید در اتحادیه اروپا است. مطابق با قوانین اتحادیه، بر نحوه استفاده پلتفرم‌های آنلاین بزرگ از بازار اروپا نظارت می‌شود. کمیسیون اروپا در حال حاضر در حال بحث در مورد مقررات با شرکت‌ها است و انتظار می‌رود در ماه سپتامبر جزئیات بیشتری از قوانین جدید ارائه کند. در حال حاضر اپ‌استورها در کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ایرلند و بلژیک، تردز را در لیست خود ندارند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، تعدادی از شرکت‌ها، از جمله متا، مشمول مقررات سختگیرانه‌تر در مورد اشتراک‌گذاری داده‌ها و اولویت دادن به محصولات خود هستند. برای مثال پلتفرم‌های ارائه شده توسط این شرکت‌ها از ترکیب داده‌های شخصی کاربران منع شده‌اند. تردز نیز به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد همان حساب‌هایی را که با آن‌ها در اینستاگرام متصل شده‌اند دنبال کنند و نام کاربری اینستاگرام خود را حفظ کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، متا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ایفای این سرویس در اتحادیه اروپا ندارند.»

تردز در ایران فیلتر شد؟

از سوی دیگر بر اساس گزارش برخی کاربران در ایران، به نظر می‌رسد تردز در ایران فیلتر شده باشد یا حداقل این است که اکنون و تنها چند ساعت پس از رونمایی، این پلتفرم در ایران با اختلال‌هایی مواجه شده.

زومیت نیز از فیلتر شدن اپلیکیشن اینستاگرام تردز (Instagram Threads) خبر داده است. این رسانه در گزارش خود آورده: «کاربران داخل ایران که به فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی محبوب عادت کرده‌اند، برای دسترسی به محصول جدید متا باید از وی‌پی‌ان‌ها و فیلترشکن‌ها استفاده کنند. همان‌طور که فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ جلوی حضور آن‌ها را در این شبکه اجتماعی نگرفت، ممکن است تردز که نیامده فیلتر است، شبکه اجتماعی محبوب بعدی کاربران داخل ایران باشد.»

کمپانی متا با راه‌اندازی اپلیکیشن تردز، رقیبی برای توییتر رونمایی کرده است. زاکربرگ مدیرعامل متا گفته که تردز می‌تواند تا ۱میلیارد کاربر هم داشته باشد. به نظر می‌رسد تردز به دارایی‌های مالی، دانش انباشته مدیریت شبکه‌های اجتماعی در متا و همچنین میلیاردها کاربر زیربرندهای این کمپانی پشتش گرم خواهد بود. این اپلیکیشن طی ۴ ساعت، ۵ میلیون کاربر جذب کرد.

این پلتفرم قرار است فضایی را برای مکالمات آنلاین در اختیار کاربران قرار دهد؛ عملکردی که مدت‌ها نقطه اصلی فروش توییتر بوده است. به نظر می‌رسد این برنامه شباهت‌های زیادی به توییتر دارد، از طراحی گرفته تا توضیحات محصول. این نمایه که برای اولین بار در اوایل این هفته به‌عنوان یک تیزر تبلیغاتی منتشر شد، بر ظرفیت آن برای ایجاد دنبال‌کننده و ارتباط با افراد همفکر تأکید دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....