تاریخ انتشار : جمعه 24 فروردین 1403 - 20:45
کد خبر : 163457

افتتاح مرکز تجاری جدید در بمبئی

تراز تجاری ایران با هند در ۱۴۰۲ مثبت شد

تراز تجاری ایران با هند در ۱۴۰۲ مثبت شد

مدیرکل دفتر شبه قاره هند (آسیای جنوبی) سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به تراز مثبت تجاری ایران و هند در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی جهت افتتاح یک مرکز تجاری جدید در بمبئی از اضافه شدن یک رایزن جدید بازرگانی در هند در سال جاری خبر داد.  هادی طالبیان مقدم، مدیرکل دفتر شبه قاره هند

مدیرکل دفتر شبه قاره هند (آسیای جنوبی) سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به تراز مثبت تجاری ایران و هند در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی جهت افتتاح یک مرکز تجاری جدید در بمبئی از اضافه شدن یک رایزن جدید بازرگانی در هند در سال جاری خبر داد.

 هادی طالبیان مقدم، مدیرکل دفتر شبه قاره هند (آسیای جنوبی) سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به تراز مثبت تجاری ایران و هند در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی جهت افتتاح یک مرکز تجاری جدید در بمبئی از اضافه شدن یک رایزن جدید بازرگانی در هند در سال جاری خبر داد.

طالبیان‌ مقدم، هند را جزو شرکای اصلی تجارت خارجی ایران دانست و افزود: مذاکرات درباره تجارت آزاد بخش کشاورزی با همکاری توامان سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت جهاد کشاورزی با هند از سال گذشته آغاز شد و به نظر می‌رسد که این مهم در سال جاری نهایی شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  مدیرکل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه تراز تجاری ایران با هند در سال ۱۴۰۲ مثبت شده است، بیان کرد: میزان صادرات به هند در ۱۲ ماه ۱۴۰۲ با ۲ درصد رشد مثبت در ارزش از ۲ میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به ۲میلیارد و ۱۷۵ میلیون دلار و از لحاظ وزنی با ۲۷ درصد رشد مثبت از ۵ میلیلون و ۴۶۰ هزار تن به ۶ میلیلون و ۹۶۲ هزار تن افزایش یافت.

وی ادامه داد: میزان واردات از کشور هند در ۱۲ماه ۱۴۰۲ با ۳۵ درصد رشد منفی در ارزش از ۲ میلیارد و ۹۴۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به یک میلیارد و ۹۱۶ میلیون دلار و از لحاظ وزنی با ۲ درصد رشد منفی از یک میلیون و ۹۲۶ هزار تن به یک میلیون و ۴۷۷ هزار تن کاهش یافته است.

طالبیان مقدم ارزش هر تن کالای صادراتی، را معادل ۳۱۲ دلار دانست و افزود: ارزش هر تن کالای وارداتی معادل یک هزار و ۷۷۲ دلار بوده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....