تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 20:14
کد خبر : 141473

باز هم غافلگیری بزرگ اسرائیل در یوم کیپور

باز هم غافلگیری بزرگ اسرائیل در یوم کیپور

  اقتصاددان ، غلامعلی دهقان، کارشناس سیاسی و مدرس تاریخ، در یادداشتی نوشت: دوباره ارتش اسرائیل آن هم در روز کیپور غافلگیر شد. این دومین یوم کیپوری است که ارتش اسرائیل غافلگیر و دچار‌ شکست سنگین می‌شود. لازم به ذکر است یوم کیپور روزی است که یهودیان در آن به آمرزش و غفران  گناهان خود

 

اقتصاددان ، غلامعلی دهقان، کارشناس سیاسی و مدرس تاریخ، در یادداشتی نوشت:

دوباره ارتش اسرائیل آن هم در روز کیپور غافلگیر شد. این دومین یوم کیپوری است که ارتش اسرائیل غافلگیر و دچار‌ شکست سنگین می‌شود.

لازم به ذکر است یوم کیپور روزی است که یهودیان در آن به آمرزش و غفران  گناهان خود می‌پردازند. یکبار درست ۵۰سال پیش در‌عرصه نبرد با ارتش مصر و سوریه در مهرماه ۱۳۵۲ این اتفاق‌ رخ داد و این‌بار این مقاومت مردم فلسطین است که ضربه کاری و استراتژیکی به ارتش اسرائیل وارد می‌کند.

در قضیه ۵۰سال پیش صحرای سینا دوباره به مصر باز گردانده‌ شد؛ اما این‌بار هنوز‌ قضاوت درباره ابعاد حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین زود است.

اما‌ تا همین‌جا، ده‌ها نفر از نیروهای نظامی اسرائیل دستگیر وبه غزه منتقل شده‌اند و از سوی دیگر، دست‌کم سه شهرک مهم نزدیک غزه از تصرف شهرک‌نشینان اشغالی خارج و کنترل آن در اختیار افراد مقاومت است.

علاوه بر این، ورود حیرت‌آور چندهزار نیروی فلسطینی در سرزمین‌های تحت حاکمیت اسرائیل سبب تعجب تمامی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و امنیتی شده است.

این حملات، ضربه امنیتی شدیدی است که به نظر می‌رسد تا مدت‌ها سیستم اطلاعاتی موساد اسرائیل را دچار ازهم‌گسیختگی خواهد کرد.

واقعیت این است اسرائیل که دلخوش به گنبد آهنین بود و صرفا جنگ را موشکی و راکتی تصور می‌کرد، حالا باید بیش از گذشته از نسل جدید فلسطین یعنی همان موشک‌های انسانی روی زمین هراس داشته باشد که از انگیزه‌های‌ بالایی برای نبرد برخوردار هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....