تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 10:38
کد خبر : 17163

اخبار مهم اقتصادی – سیاسی

اخبار مهم اقتصادی – سیاسی

اخبار مهم اقتصادی و سیاسی : در دهه فجر، بورس هوشمند رونمایی خواهد شد. ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه – رونق تولید -طرح جاماندگان سهام عدالت -بازنگری شرایط اقتصادی آمریکا – کاهش تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق. ۱دژپسند وزیر اقتصاد: در دهه فجر، بورس هوشمند رونمایی خواهد شد. بازار

اخبار مهم اقتصادی و سیاسی : در دهه فجر، بورس هوشمند رونمایی خواهد شد. ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه – رونق تولید -طرح جاماندگان سهام عدالت -بازنگری شرایط اقتصادی آمریکا – کاهش تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق.

۱دژپسند وزیر اقتصاد: در دهه فجر، بورس هوشمند رونمایی خواهد شد. بازار سرمایه فرهنگ ریسک را جایگزین فرهنگ نفتی کرده. از تمام توانمندی ها استفاده می‎کنیم تا اعتماد از بازار سرمایه رخت برنبندد.

۲️حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس از ورود ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه خبر داد و گفت: ورود این حجم نقدینگی اتفاق بزرگی در اقتصاد کشور به شمار می رود و باید به عنوان فرصتی برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی به آن نگاه کرد.

۳️روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: مبادلات تجاری ایران با کشور‌های خارجی در مرداد به ۹ میلیون و ۸۲۲ هزار تن و ارزش ۵ میلیارد و ۳۷ میلیون دلار رسید که سهم واردات، ۲ میلیون و ۴۱ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون دلار و سهم صادرات نیز ۷ میلیون و ۷۸۱ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون دلار بوده است.

۴️مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در خصوص رونق تولید:متغیر موجودی مواد اولیه خریداری شده به کمترین رقم در سه‌ ماه اخیر رسیده است

۵️پورابراهیمی: طرح جاماندگان سهام عدالت در اولین جلسه علنی مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار قرار می‌گیرد.

۶️سلیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس: دولت طی نامه‌ای که ابلاغ کرده، بنا دارد در چند روز آینده و در آغاز کشت زمستانه، قیمت کود شیمیایی را ۵۰۰ تا ۷۰۰ درصد افزایش دهد.

۷️رکورد جدید بزرگترین عرضه اولیه سهام جهان توسط زیرمجموعه علی‌بابا با ۳۰ میلیارد دلار در دو بورس‌شانگ های و هنگ‌کنگ شکسته می شود.

۸️بازنگری شرایط اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال حاکی از بیشترین افت فعالیت اقتصادی در تاریخ ثبت شده این کشور بوده و این در حالی است که ضربه ناشی از کووید-۱۹ در این بازنگری به شدت برآورد اولیه نیست.

۹سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که دولت این کشور قصد دارد در دو یا سه ماه آینده به میزان قابل توجهی از تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق بکاهد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....