تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 21:47
کد خبر : 155787

جان کربی:

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

اقتصاددان :    هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ادعاهایی که حمله مرگبار روز یکشنبه به مقر نظامیان آمریکایی در اردن را به ایران مرتبط می‌کنند، گفت: «ما به‌دنبال جنگ با ایران و تشدید تنش‌ها و نزاع‌ها در منطقه نیستیم».  رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند در پی حمله پهپادی روز یکشنبه

اقتصاددان :    هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ادعاهایی که حمله مرگبار روز یکشنبه به مقر نظامیان آمریکایی در اردن را به ایران مرتبط می‌کنند، گفت: «ما به‌دنبال جنگ با ایران و تشدید تنش‌ها و نزاع‌ها در منطقه نیستیم».

 رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند در پی حمله پهپادی روز یکشنبه به مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه «برج ۲۲» که در نزدیکی پایگاه «التنف» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد، سه نظامی آمریکایی کشته و حداقل ۳۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کربی که روز دوشنبه با چند شبکه آمریکایی از جمله ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این که آیا آمریکا با توجه به تکرار حملات نیروهای مقاومت منطقه علیه مواضع این کشور در پی در گرفتن جنگ غزه، باید در پی حمله شب گذشته نیروهای مقاومت عراق به نظامیان آمریکایی در اردن، حمله شدیدتری به منظور ایجاد بازدارندگی انجام دهد، گفت: «ما الان در حال بررسی گزینه‌های پیش روی خود هستیم. مسلما، ما الان با وجود کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر، در موقعیت دیگری قرار داریم».

در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ هستیم

کربی با اشاره این که «آمریکا در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن» است، گفت: «چیزی را پیشتر از رئیس‌جمهور اعلام نمی‌کنم اما می‌توانم بگویم که او تعهداتمان نسبت به دفاع از خود، نظامیان و مواضعمان در منطقه را بسیار جدی می‌داند».

کربی همچنین گفت آمریکا معتقد است گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق» حمله به پایگاه آمریکا در مرز اردن و سوریه را انجام داده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا آنچه «گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران» خواند را مسئول این حمله دانست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....