تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 12:16
کد خبر : 78423

آزادسازی ۱۹ کیلومتر از نقاط ساحلی استان مازندران

آزادسازی ۱۹ کیلومتر از نقاط ساحلی استان مازندران

سیدمحمود حسینی پور در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر گفت: تاکنون توانستیم از مجموعه ۴ درصد سواحل اشغال شده غیرمجاز در مازندران، ۱۹ کیلومتر را آزادسازی کنیم و بخش کمی باقی مانده است که امیدواریم در روز‌های آینده کار را به نتیجه برسانیم. ‎ استاندار مازندران با عنوان اینکه در استان مازندران تا ۲۰ درصد

سیدمحمود حسینی پور در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر گفت: تاکنون توانستیم از مجموعه ۴ درصد سواحل اشغال شده غیرمجاز در مازندران، ۱۹ کیلومتر را آزادسازی کنیم و بخش کمی باقی مانده است که امیدواریم در روز‌های آینده کار را به نتیجه برسانیم. ‎

استاندار مازندران با عنوان اینکه در استان مازندران تا ۲۰ درصد اشغال سواحل مجاز است که عبارتند از بنادر، نیرو‌های نظامی، پایانه‌های نفتی و طرح سالم سازی و ۵ درصد هم در اختیار بخش خصوصی است و ۴ درصد هم غیر مجاز، که در اختیار دولتی‌ها و مجموعه دستگاه‌های نظامی قرار داشت، خاطرنشان کرد: تاکنون توانستیم از مجموعه ۴ درصد، ۱۹ کیلومتر از سواحل استان را آزادسازی کنیم و بخش کمی باقی مانده است که امیدواریم طی دو سه روز آینده کار را به نتیجه برسانیم و گزارش نهایی آزاد سازی سواحل را خدمت مردم شریف ایران ارائه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: آزاد سازی سواحل، مقدمه‌ای است برای کار اصلی که دنبالش هستیم. در بودجه ۱۴۰۱، دستگاه‌های دولتی مکلف هستند تمام املاکی که در مناطق ساحلی دارند را برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی از محل فروش این املاک اختصاص دهند که امیدواریم با دستور اکید رئیس جمهور شاهد تحقق این مهم در بودجه ۱۴۰۱ باشیم. این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ نیز پیش بینی شده بود که متاسفانه اجرا نشد و امید است با تاکید رئیس جمهور اجرایی شود.

 

حسینی پور با بیان این که بیش از ۲۲۰ هکتار از بهترین نقاط ساحلی استان در اختیار دستگاه‌های دولتی است، افزود: با اجرای این قانون که مسئولیت اجرای آن را استانداران نیز می‌توانند بعهده گیرند با همکاری دو دستگاه وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه که عضو این کارگروه می‌باشند امیدواریم این مهم محقق شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر از نظر عمودی ارتباط مردم با ساحل قطع است که این اقدام رئیس جمهور کار مهم و زیبایی است و مردم انتظار دارند از ساحل بهره ببرند و رئیس جمهور در راستای اشتغالزایی به عنوان اولویت کشور این بحث را مطرح کردند.

حسینی پور یادآور شد: متاسفانه تاکنون استان‌های شمالی هیچ بهره‌ای از اقتصاد دریا نبردند و حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، استانی که ساحل و جنگل دارد چرا باید بیکار داشته باشد، لذا با دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی ساحل که دقیق و بموقع بوده است، شاهد ایجاد اشتغال برای ده‌ها هزار نفر از جوانان استان مان خواهیم بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....