تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 20:23
کد خبر : 164904

سخنی با استاندار جدید لرستان

سخنی با استاندار جدید لرستان

دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و متخصص امور برنامه و بودجه کشور و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : متاسفانه متوسط عمر مدیریتی در کشور ما کوتاه است. مدیران ما اغلب در صورتی در صندلی و جایگاه مدیریتی خود ماندگار خواهند بود که بی چون و چرا در همه موارد بله

دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و متخصص امور برنامه و بودجه کشور و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : متاسفانه متوسط عمر مدیریتی در کشور ما کوتاه است. مدیران ما اغلب در صورتی در صندلی و جایگاه مدیریتی خود ماندگار خواهند بود که بی چون و چرا در همه موارد بله قربان گوی مقام مافوق خود باشند. این ضعف و اشکال مهم امکان هرگونه تحول بزرگ ؛ خلاقیت؛ نوآوری؛ جسارت و کار جدید و متهورانه را از مدیران گرفته و آنها را موجوداتی کم خاصیت و غرق در روزمرگی و… می‌نماید.

استاندار محترم لرستان
جناب آقای ابوطالب شفقت؟!؟

از روی شفقت و دلسوزی چند نکته را خدمتتان بیان نموده و امیدوارم مؤثر واقع شوند .

۱ – برای موفقیت در پست استانداری لرستان مسئله محور کار کنید و از هرگونه هیجان کاذب و تعصب بیجا اکیداً پرهیز کرده و بر مدار عقلانیت حرکت نمایید.
۲ – به تاریخ و فرهنگ و تمدن لرستان و مردمان خونگرم و فرهیخته و سلحشور آن عالمانه و محققانه نگاه کرده و بدانید و باور داشته باشید که این سرزمین زرخیز سرشار از استعدادها و پتانسیل‌های مادی و معنوی است که بایستی با دقت کشف؛ حمایت؛ توسعه و بدرستی بکار گرفته شوند تا بهره وری؛ کارایی و اثر بخشی لازمه حاصل گردد.
۳ – شکی نیست که در طول ۴۰ سال گذشته بی مهریهای فراوانی خواسته یا ناخواسته؛ دانسته یا ندانسته نسبت به لرستان سربلند شده و حق و حقوق آن به قدر لازم و کافی و متناسب با شایستگی های آن ادا نشده است. محرومیت زدایی را براساس سند آمایش سرزمین بدقت دنبال کنید.
۴ – لرستان به شدت مستعد جلب و جذب سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی خصوصا در زمینه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی و… است که باید برای آن اهتمام جدی داشته باشید.
۵ – اجرای عدالت واقعی در همه زمینه ها و توزیع عادلانه امکانات؛ بودجه؛ اختیارات و… برای هر شهر استان متناسب با استعدادهای هر شهر بایستی بدون هرگونه اغراض و امیال شخصی یا حزبی یا گروهی صورت گیرد.
۶ – لرستان با دارا بودن ۹ نفر نماینده در مجلس قطعا همکاری و همراهی و همفکری بالایی را می‌طلبد و حتما بایستی شما تنها به صلاح و مصلحت مردم و رفاه و توسعه و آسایش آنان اندیشیده و وامدار هیچ نماینده ای نباشید.
۷ – تا پایان عمر کاری دولت سیزدهم چیزی نمانده؛ فلذا با یک حرکت جهادی و انقلابی می‌بایست کاری کنید کارستان و موضوع شعار جهش تولید با مشارکت مردم را به سرعت برق و باد عملیاتی و اجرایی نمایید تا مردم عزیز و شریف و نجیب لرستان طعم شیرین تجارب مفید مدیریتی شما را هر چه زودتر در جای جای این استان پر خیر و برکت چشیده و حس نمایند.
۸ – لرستان به همراه استان‌های ایلام؛ خوزستان؛ بوشهر؛ هرمزگان؛ سیستان و بلوچستان؛ خراسان جنوبی؛ هفت استانی هستند که باید در برنامه پنج ساله هفتم توسعه به آنها توجه ویژه داشت چرا که توسعه متوازن و عادلانه این هفت استان می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی؛ فرهنگی و اجتماعی کشور را برطرف نماید. شما به سهم خود کوششی جانانه داشته باشید.
۹ – لرستان با حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت؛ امانتی ارزشمند است در دستان شما. امانتدار خوبی بوده و در حق این امانت؛ خیانت نکنید.
۱۰ – شهر بروجرد به عنوان شهری با قدمت و شهرت و ویژگی‌های منحصر بفرد با وجود آنکه دارای فرمانداری ویژه است اما مطالبات بر زمین مانده فراوانی از حیث اختیارات و ساختارهای اداری و… و از جمله فرودگاه؛ راه آهن؛ ورزشگاه دارد که بایستی بدون هرگونه سوگیری غیر کارشناسی نسبت به انجام؛ تکمیل؛ تجهیز و تقویت آنها اقدام عاجل و آجل مبذول گردد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....