تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 20:08
کد خبر : 156168

وزیر آموزش و پرورش:

۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت کشور اضافه خواهد شد

۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت کشور اضافه خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدت زمان ۳۰ ماهه خدمت دولت سیزدهم، نزدیک به ۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت اضافه خواهد شد که بخشی از آن در ۲ سال گذشته محقق شده و بخشی دیگر نیز با برگزاری آزمون استخدامی جدید افزوده خواهد شد. رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدت زمان ۳۰ ماهه خدمت دولت سیزدهم، نزدیک به ۲۰۰ هزار معلم به نظام تعلیم و تربیت اضافه خواهد شد که بخشی از آن در ۲ سال گذشته محقق شده و بخشی دیگر نیز با برگزاری آزمون استخدامی جدید افزوده خواهد شد. رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در نشست با فرهنگیان شهرستان بندرلنگه هرمزگان ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم مرجعیت آموزشی را به مدرسه، معلم و کتاب درسی برگرداند، گفت: درحال پیشروی برای حل مشکلات نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت هستیم و امسال بیشترین جذب معلم از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان اظهار کرد: همزمان یک‌هزار پروژه آموزشی در کشور افتتاح خواهد شد که ۲۰۰ طرح آموزشی در قالب ۸۰۰ کلاس درس آن در استان هرمزگان است و این نشان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به این خطه از کشور بوده که پیش از این دچار بی‌توجهی قرار گرفته بود.

وزیر آموزش و پرورش، نتیجه اعلامی کنکور سال گذشته استان هرمزگان را مایه مباهات دانست و گفت: این اجرای عدالت آموزشی است که با برگزاری امتحانات نهایی و اثربخشی آن در نتیجه فرآیند کنکور، دانش‌آموزان برجسته و نخبه از مناطق کمتر توسعه یافته امکان پذیرش در دانشگاه‌های برتر کشوری را خواهند داشت، چراکه پیش از این موسسه‌های کنکور، فرصت راهیابی دانش‌آموزان با تمکن مالی ضعیف را محدود کرده بودند.

صحرایی گفت: در ۲ دوره گذشته مجلس شورای اسلامی، قانون حذف کنکور مصوب شده بود، اما به اجرا در نیامد و این مصوبه مهم در دولت سیزدهم با افزایش میزان اثربخشی نتایج آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم و به مرور پایه‌های یازدهم و دهم به مرحله اجرا درآمد.

وی در پایان با اشاره به درپیش بودن آزمون‌های نهایی دوره دوم متوسطه، از فرمانداران خواست تا در اجرای این فرآیند همراهی لازم را با آموزش و پرورش مناطق و نواحی داشته باشند تا آینده‌سازان این مرز و بوم با آرامش خاطر در این آزمون‌ها شرکت کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....