تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 16:09
کد خبر : 41031

۱۰ عادت موثر که لذت از زندگی را محدود می کند!

۱۰ عادت موثر که لذت از زندگی را محدود می کند!

اقتصاددان:  ۱. سعی نکنید همیشه خودتون را از آنچه هستید؛ خوب تر نشان دهید!(عدم تظاهر به همیشه خوب بودن و عدم تظاهر به حال خوب).بین خود واقعی و آنچه از خودتان نشان می دهید توازن داشته باشید. ۲. ذهن خودتان را درگیر مسائل بی اهمیت و پیش پا افتاده نکنید. این موضوع باعث خستگی و

اقتصاددان: 

۱. سعی نکنید همیشه خودتون را از آنچه هستید؛ خوب تر نشان دهید!(عدم تظاهر به همیشه خوب بودن و عدم تظاهر به حال خوب).بین خود واقعی و آنچه از خودتان نشان می دهید توازن داشته باشید.
۲. ذهن خودتان را درگیر مسائل بی اهمیت و پیش پا افتاده نکنید. این موضوع باعث خستگی و فرسودگی خواهد شد.
مثلا غیبت کردن در مورد آدم ها را شروع میکنیم؛ ذهن از مسیر خلاق به راه غلط و فرساینده می افتد و انرژی ذهنی هدر می رود.
۳.از وقتمان درست استفاده نمی کنیم! مدیریت صحیح زمان داشته باشیم؛لازم داریم به خودمان تلنگر بزنیم!
۴.شنونده خوبی نیستیم!وقتی همیشه حرف میزنیم، فرصت یادگیری را از خودمان دریغ میکنیم! خیلی از ما همواره در حال صحبت کردنیم.هر چقدر شنونده بهتری باشیم؛بیشتر یاد میگیریم.
۵.همه ما یکسری ایراداتی داریم،وقتی در معاشرت ها روی نقاط ضعف های اطرافیان تمرکز کنیم؛ بعد از مدتی لذت ارتباط را از دست می دهیم؛بیش از حد روی نقاط منفی اطرافیان تمرکز نکنیم.سعی کنیم روی حسن ها و نیکی های بقیه تمرکز کنیم.
۶.خیلی از ماها در بسیاری امور و توانایی هایمان مبالغه و بزرگنمایی میکنیم.بار  زیاد از حد روی دوشمان میگذاریم!متناسب با ظرفیت ها و توانایی هایتان خودتان را ارائه و معرفی کنید!(معمولا خود ایده آل ذهنیمان را به جای خود واقعیمان معرفی میکنیم).خودمان را نرمال نشان دهیم و نه فراتر از واقعیت!
۷. خیلی از ماها برچسب می زنیم! برچسب زنی به خاطر خطای یک نفر؛ روابط را دچار مشکل می کند. قید همه و هیچ در روابطمان به کار نبریم! با برچسب زنی؛اطرافیان را از درون می شکنیم و انرژی اطرافیان را میگیرد. لطفا خودمان به دیگران برچسب نزنیم و از دیگران بخواهیم به ما برچسب نزنند.
۸. همواره از موضع قدرت و عقل کل بودن و خود برتر بینی با دیگران حرف نزنیم! باعث نشویم با سخنان و رفتارمان؛اطرافیان حس منفی نسبت به خودشان بگیرند.این رویکرد باعث می شود اثر بخشی کلاممان روی اطرافیان کاهش یابد. انتقاد با لحن بد؛فاقد اثر گذاری است.
۹. زندگی را سخت نگیرید!بعد از شکست  ها باید دوباره بازآرایی و باز آفرینی کنید.همواره خودتان را در منگنه و فشار قرار ندهید و درب ها را به روی خودتان نبندید! خودتان شرایط را بر خودتان سخت نگیرید.
۱۰. دائم از خودمان ایراد میگیریم!  برخی از ما؛ سفر و تفریح و لذت بردن را بخشی از زندگی نمیدانیم! دائم از خودمان ایراد میگیریم و نقد میکنیم و لذت ها را محدود میکنیم.خودمان به خودمان برچسب میزنیم؛گاهی از موضوعات و اتفاقات زیبا اما کوچک؛لذت ببریم…
اقتباس از پاکدست های صلح درون

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....