تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 23:30
کد خبر : 167239

احیای فرهنگی چگونه به حفظ جذابیت روستاهای چین کمک می‌کند؟

احیای فرهنگی چگونه به حفظ جذابیت روستاهای چین کمک می‌کند؟

ساخت چتر کاغذ روغنی «جیالو» یک میراث فرهنگی ناملموس در سطح ملی قلمداد می‌شود که بیش از ۸۰۰ سال سابقه دارد. این چترهای دست‌ساز سنتی حالا به اقلام مُد پر طرفدار در میان گردشگران در این مقصد خاطره انگیز، تبدیل شده‌اند. در حال حاضر اشکال مختلفی از میراث فرهنگی ناملموس، که شامل تهیه شراب محلی،

ساخت چتر کاغذ روغنی «جیالو» یک میراث فرهنگی ناملموس در سطح ملی قلمداد می‌شود که بیش از ۸۰۰ سال سابقه دارد. این چترهای دست‌ساز سنتی حالا به اقلام مُد پر طرفدار در میان گردشگران در این مقصد خاطره انگیز، تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر اشکال مختلفی از میراث فرهنگی ناملموس، که شامل تهیه شراب محلی، تهیه چای سبز، جوهردان سنگی و همچنین منبت کاری و حکاکی روی سنگ بوده، در جاذبه‌های گردشگری مهم وویوان مشهود است.

میراث فرهنگی ناملموس نه فقط به بازدیدکنندگان مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از سوغات را ارائه می‌کند بلکه یک منظره بصری چشم نواز را نیز در پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد.

«دینگ یون‌جوان» معاون مدیر بازاریابی یک منطقه دیدنی در استان «هونان» (مرکز چین) گفت: برگزاری نمایش‌های مردمی در مناطق دیدنی به گردشگران اجازه می‌دهد تا فرهنگ محلی منحصربه‌فرد را تجربه کنند و در عین حال خود را در یک فضای شاد و پرنشاط غرق می‌کنند.

جشنواره سالانه «مونی‌هی» در «بخش خودمختار تسانگ‌یوان قومیت وا» در استان «یون‌نان» (جنوب غربی چین) طی تعطیلات روز کارگر امسال توجه گردشگران را از سراسر کشور به خود جلب کرد.

مردم قوم وا در این بخش به طور سنتی برای ابراز آرزوی سلامتی و شادی در طی برگزاری جشنواره، آب گل آلود را روی یکدیگر می ریزند و می‌مالند.

در یکی از روستاهای شهر «گوی‌لین» در منطقه خودمختار «گوانگ‌شی» کشاورزان محلی با جدیت به کار مزارع پلکانی می‌پردازند، زیرا آنها شروع فصل شخم زنی را در اوایل ماه مه جشن می‌گیرند. این رویه سنتی که شامل شخم زدن، حفر گودان نهال و حرس علف‌های هرز است، به منظره‌ای جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

به باور «دای بین» رئیس «آکادمی گردشگری چین» شناسایی چنین روند گردشگری جدیدی ضروری است چرا که نه فقط به مناطق پایین‌تر تسری می‌یابد، بلکه تقاضا برای تجربه‌های فراتر از دیدن مناظر را در گردشگری برجسته می‌سازد.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....