تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 23:34
کد خبر : 167248

نظرسنجی سی جی تی ان:

۹۰درصد پاسخ دهندگان اظهارات خطرناک رهبر منطقه تایوان را محکوم کردند

۹۰درصد پاسخ دهندگان اظهارات خطرناک رهبر منطقه تایوان را محکوم کردند

سخنرانی اخیر جدایی طلبانه رهبر منطقه تایوان با واکنش افکار عمومی مواجه شد و در همین حال، نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین در میان کاربران اینترنتی سراسر جهان نشان داد که تقریباً ۹۰٪ (۸۹٫۹۵٪) از پاسخ دهندگان قاطعانه از اصل چین واحد حمایت می کنند و با جدایی طلبان

سخنرانی اخیر جدایی طلبانه رهبر منطقه تایوان با واکنش افکار عمومی مواجه شد و در همین حال، نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین در میان کاربران اینترنتی سراسر جهان نشان داد که تقریباً ۹۰٪ (۸۹٫۹۵٪) از پاسخ دهندگان قاطعانه از اصل چین واحد حمایت می کنند و با جدایی طلبان منطقه تایوان مخالفند.

اجماع قطعی جامعه جهانی بر این است که سرزمین اصلی چین و منطقه تایوان متعلق به یک کشور واحد به نام چین هستند و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و این اجماع به عنوان «اصل چین واحد» در قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است. امروزه، این اصل به عنوان یک هنجار اساسی در روابط بین الملل شناخته می شود و طبق آن، چین با ۱۸۳ کشور روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

در نظرسنجی مذکور، ۸۶٫۵۳ درصد از پاسخ دهندگان سراسر جهان بر آن بوده اند که تغییرات در وضعیت سیاسی داخلی جزیره تایوان به هیچ وجه نمی تواند واقعیت تاریخی و حقوقی مبنی بر تعلق دو سوی تنگه تایوان به یک کشور به نام چین و پایبندی جامعه بین المللی به اصل چین واحد را تغییر دهد.

تایوان بخشی از قلمرو چین است و مسئله تایوان صرفاً از امور داخلی چین به شمار می‌رود و دخالت نیروهای خارجی در این موضوع نیز پذیرفتنی نیست. در این نظرسنجی، ۹۰٫۲۱ درصد از پاسخ دهندگان اظهارات خطرناک رهبر منطقه تایوان را محکوم کردند و یادآور شدند که آینده تایوان را جمعیت ۱٫۴ میلیاردی چین تعیین می کنند.

در سال‌های اخیر، وضعیت تنگه تایوان توجه زیادی را از سوی جامعه بین‌المللی به خود جلب کرده است و مداخله برخی کشورها در موضوع تایوان نگرانی‌های گسترده‌ای را برانگیخته است. در این راستا، ۹۴٫۷۸ درصد از پاسخ دهندگان جهانی معتقدند که صلح و ثبات در تنگه تایوان برای امنیت و ثبات منطقه آسیا و اقیانوسیه و حتی جهان بسیار مهم است. ۷۹٫۱۲ درصد پاسخ دهندگان نیز با اقدام تایوان در خرید تسلیحات از آمریکا مخالفند و بر این باورند که این امر می تواند تایوان را وارد یک جنگ شدید کند. ۹۲٫۲۵ درصد از پاسخ دهندگان از مقامات تایوان خواستند فوراً اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کنند و به جای جنگ، رکود، جدایی و تقابل، به دنبال صلح، توسعه، تبادل و همکاری باشند.

این نظرسنجی در پلتفرم های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی شبکه تلویزیونی سی جی تی ان منتشر شده و طی ۲۴ ساعت، در مجموع ۱۱۶۴۵ نفر در آن شرکت کرده اند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − پانزده =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....