تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 23:28
کد خبر : 167235

نتایج مفید به ثمر نشستن توسعه کیفی شین‌ جیانگ

نتایج مفید به ثمر نشستن توسعه کیفی شین‌ جیانگ

«ارکین تونیاز» رئیس دولت منطقه‌ خودمختار شین جیانگ روز سه شنبه اعلام کرد، «منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ» از سال گذشته با جهش تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاری، مصرف، واردات و صادرات، درآمد مالی و سطوح درآمد ساکنان که همگی در بین پنج رتبه برتر کل کشور قرار دارند، شاهد رشدی قابل توجه در شاخص‌های

«ارکین تونیاز» رئیس دولت منطقه‌ خودمختار شین جیانگ روز سه شنبه اعلام کرد، «منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ» از سال گذشته با جهش تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاری، مصرف، واردات و صادرات، درآمد مالی و سطوح درآمد ساکنان که همگی در بین پنج رتبه برتر کل کشور قرار دارند، شاهد رشدی قابل توجه در شاخص‌های اقتصادی کلیدی بوده است.

وی این دستاوردها را طی کنفرانس مطبوعاتی که در پکن برگزار شد، مطرح و تاکید کرد که «۲۰۲۳ بهترین سال از نظر کیفیت و بهره وری توسعه اقتصادی و اجتماعی در شین جیانگ طی سال‌های اخیر بوده است.»

ارکین تونیاز افزود: شین جیانگ به توسعه گشایش داخلی و بین‌المللی در سطح بالا، تبدیل خود به یک کریدور مهم متصل کننده آسیا و اروپا و دروازه‌ای برای گشایش چین در غرب کشور، متعهد است.

حجم کلی واردات و صادرات شین جیانگ طی دو سال گذشته به ترتیب ۵۷ درصد و ۴۵٫۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس دولت منطقه‌ شین جیانگ، در عین حال این منطقه فعالانه در حال ساخت یک سیستم اقتصادی مدرن است. شین جیانگ بر اساس منابع غنی و بنیاد صنعتی خود در حال سرعت بخشیدن به توسعه خوشه‌های صنعتی مهم از جمله نفت و گاز، تولید برق از زغال سنگ، یک صنعت شیمایی زغال سنگ، معدنکاری سبز و صنایع نوظهور راهبردی است. توسعه یکپارچه صنایع اولیه (مواد خام)، دوم (تولیدی) و سوم (خدماتی) به شکلی روزافزون در حال بهبود است.

ارکین تونیاز بر نقش شین جیانگ به عنوان پایگاهی راهبردی برای امنیت انرژی و منابع چین و پایگاه تامین حیاتی محصولات کشاورزی و دامداری کیفی که در سراسر کشور استفاده می‌شود، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید ناخالص داخلی شین جیانگ طی سه ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵٫۶ درصد رشد داشت، تولید صنعتی با ارزش افزوده شرکت‌های بالاتر از اندازه تعیین شده ۸ درصد افزایش یافت و در عین حال حجم تجارت خارجی این منطقه ۴۲٫۷ درصد جهش را تجربه کرد.

به گفته تونیاز این شاخص‌ها فراتر از انتظارات بودند و شروعی نویدبخش را برای سال ۲۰۲۴ مورد تاکید قرار دادند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − شش =

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....