تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 20:55
کد خبر : 135415

یوان دیجیتال روشی جایگزین برای پرداخت مالیات در چین

یوان دیجیتال روشی جایگزین برای پرداخت مالیات در چین

بنا به ادعای ارگان‌ها و بانک‌های دولتی چین، تعداد بیشتری از شهروندان و شرکت‌های چینی از یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، برای پرداخت مالیات خود استفاده می‌کنند.  براساس گزارش خبرگزاری‌های چین، ادعای اخیر مبنی بر استفاده از یوان دیجیتال در پرداخت مالیات، توسط اداره مالیات استان هونان و همچنین شعبه مرکزی چانگشا

بنا به ادعای ارگان‌ها و بانک‌های دولتی چین، تعداد بیشتری از شهروندان و شرکت‌های چینی از یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، برای پرداخت مالیات خود استفاده می‌کنند.

 براساس گزارش خبرگزاری‌های چین، ادعای اخیر مبنی بر استفاده از یوان دیجیتال در پرداخت مالیات، توسط اداره مالیات استان هونان و همچنین شعبه مرکزی چانگشا بانک خلق چین (PBoC) مطرح شده است.

شهروندان چینی پرداخت مالیات را با یوان دیجیتال انجام می‌دهند

این نهادها ادعا کردند که در دوره ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، افراد و شرکت‌های مستقر در استان هونان از یوان دیجیتال برای پرداخت مجموعا ۵۱٫۳ میلیون دلار مالیات استفاده کرده‌اند. این رقم نشان‌دهنده حدود ۷۹۴ تراکنش است.

تراکنش‌های اخیر با استفاده از یک پلتفرم پرداخت مالیات CBDC انجام شده که توسط شعبه هونان اداره می‌شود. گفتنی است، همین بانک مسئول پردازش ۹۹٫۵۸ درصد از کل مالیات‌های پرداخت شده به کمک CBDC در استان بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های دولتی و خصوصی داخلی و بین المللی، ۱۷درصد از سهام این بانک را در اختیار دارند. این بانک یکی از نزدیک‌ترین متحدان PBoC بوده و از اولین بانک‌هایی است که کیف پولی برای این CBDC به شکل آفلاین توسعه داده است.

شعبه هونان این بانک اولین بانک در استان بود که راه‌حل‌های مالیاتی مبتنی بر CBDC را راه‌اندازی کرد و به شرکت‌ها و افراد اجازه داد تا با استفاده از این توکن، طیف وسیعی از عوارض دولتی را بپردازند.

این بانک همچنین خدمات بازپرداخت مالیات به شکل یوان دیجیتال را نیز ارائه می‌دهد که به دفاتر مالیاتی محلی و ملی اجازه می‌دهد از CBDC برای بازپرداخت مالیات خود استفاده کنند.

به گفته شعبه هونان این بانک، آن‌ها به بهینه‌سازی تجربه پرداخت به روش یوان دیجیتال برای مشتریان خود ادامه خواهند داد. در ادامه آن‌‌ها همچنین قصد دارند به‌طور فعال به گسترش یوان دیجیتال بپردازند.

این شهر که یکی از بزرگترین شهرها در استان هونان است، در آوریل ۲۰۲۱ به منطقه آزمایشی طرح CBDC اضافه شد. این رویداد تنها چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات چانگشا ادعا کردند که بیش از ۴۲۰هزار نفر در شهر اکنون پرداخت‌ها را به شکل یوان دیجیتال می‌پذیرند.

همچنین اعلامیه مذکور در فوریه سال جاری با ادعای اینکه ۳۰۰هزار تاجر در شهر در حال پردازش پرداخت‌های انجام شده به شکل یوان دیجیتال هستند، منتشر شد. در سایر نقاط نیز براساس گزارش‌های جمع‌آوری شده، جذب هدایای تبلیغاتی به شکل CBDC رشد زیادی داشته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....