تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 20:21
کد خبر : 115706

گردشگری جان دوباره می گیرد

گردشگری جان دوباره می گیرد

علی اصغر شالبافیان گفت: یکی از مشکلاتی که گردشگران خارجی با آن مواجه هستند نحوه انتقال پول است. اگر فعالیت رمز ارز ملی و استفاده آن برای گردشگران رسمی و تسهیل شود، قطعا در میزان هزینه کرد گردشگران در داخل کشور تاثیر دارد. رمزارزها در تمامی کشورها به کمک صنعت‌های مختلف از جمله گردشگری آمده اند.

علی اصغر شالبافیان گفت: یکی از مشکلاتی که گردشگران خارجی با آن مواجه هستند نحوه انتقال پول است. اگر فعالیت رمز ارز ملی و استفاده آن برای گردشگران رسمی و تسهیل شود، قطعا در میزان هزینه کرد گردشگران در داخل کشور تاثیر دارد.

رمزارزها در تمامی کشورها به کمک صنعت‌های مختلف از جمله گردشگری آمده اند. رهایی از سیطره ارزهای رایج بین‌المللی از قبیل دلار و یورو و حذف آنها از معاملات در گردشگری، تسهیل نقل و انتقال پول و ارز در داخل و خارج کشور و رفع واسطه‌گری و موانع و محدودیت‌های موجود، خنثی کردن تحریم‌ها و محدودیت‌های سیاسی، عدم وابستگی به سوئیفت در نقل و انتقالات بین‌المللی، رفع التهابات بازار مالی ناشی از نوسانات ارزهای خارجی در صنعت گردشگری، کاهش هزینه تولید و نقل و انتقال پول و ارز، ساده‌سازی و هوشمندسازی سفر و کاهش هزینه‌های گردشگران از جمله مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال در صنعت گردشگری است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از گسترش نیوز  ،  حال در کشور ما هم زمزمه های رونمایی و استفاده از رمزارز ملی به گوش می رسد، طرحی که اگر به صورت اصولی و درست انجام شود فواید بسیاری در تمامی حوزه ها از جمله صنعت گردشگری دارد. این ارزهای مجازی‌ جای خود را در معاملات مختلف باز کرده‌اند، اما در ایران هنوز در حال آزمون و خطا است و وضعیت روشنی ندارد. هر چند گرایش زیادی به این ارزها در کشور وجود دارد و در روزهای اخیر خبرهای متنوعی در این بار منتشر شده است اما دولت تصمیم روشنی نگرفته است.

تحول دیجیتال با آسان کردن مسیر سفر، معرفی مناطق دیدنی و جاذبه‎‌های توریستی و نشان دادن تصویر واقعی از شهرها و روستاهای دور و نزدیک باعث رشد گردشگری شد؛ باید دید وجود رمز ارزها تاثیری در رشد و جذب گردشگر خواهد گذاشت یا خیر. البته با بهره گیری از تجربه‌های کشورهای دیگر پی به تاثیر مثبت آن می بریم.

تاثیر رمزارز ملی در گردشگری

علی اصغر شالبافیان در خصوص تأثیر رمز ارز ملی بر گردشگری گفت: یکی از مشکلاتی که گردشگران خارجی با آن مواجه هستند، نحوه انتقال پول است. اگر فعالیت رمز ارز ملی و استفاده آن برای گردشگران رسمی و تسهیل شود، قطعاً در میزان هزینه کرد گردشگران در داخل کشور تأثیر دارد.

شالبافیان-گردشگری

چین و روسیه گردشگری ایران را رونق می‌دهد؟

وی پیرامون جذب گردشگر از کشورهای چین و روسیه خاطر نشان کرد: پیشنهاد لغو روادید از کشور روسیه داده شده و در حال بررسی است. در نمایشگاه گردشگری کشورهای چین و روسیه حضور دارند. همچنین در نمایشگاه ماه آتی در روسیه کشور ما شرکت خواهد کرد. مرتب نشست‌های b۲b مجازی برگزار شده است و این ۲ کشور بازارهای هدف ما هستند. همچنین بازارهای اروپا حتماً باید مورد پیگیری قرار بگیرد. اگر بخواهیم گردشگری را ابزاری برای مقابله با ایران هراسی قرار دهیم از طریق این کشوها انجام می‌شود. به همین منظور امسال در نمایشگاه فیتور با قدرت حضور پیدا کردیم. برخی کشورها نیز که کم‌تر به آن‌ها توجه شده اما دارای ظرفیت خوبی هستند. کشوری مثل هند را مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متذکر شد: با پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مشخص بودجه‌ای را برای مقابله با ایران هراسی پیشنهاد داده‌ایم که امیدواریم مصوب شود. در لایحه بودجه ۱۳۹۸ یکی از دلایل مطرح شده برای افزایش قابل توجه عوارض خروج از کشور حمایت از زیرساخت‌های حوزه گردشگری بود که توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام شد. عوارض خروج از کشور باید به صندوق حمایت از گردشگری تزریق و موجب تقویت حوزه گردشگری شود.

شالبافیان در ارتباط با گردشگری موضوعی ادامه داد: هم از حیث‌ تنوع و‌ هم کیفیت گردشگری موضوعی را رصد کرده‌ایم. گردشگری موضوعی در استان‌ها و‌ توسط ذی‌نفعان باید توسعه پیدا کند، لازمه توسعه محصولات جدید این است که نحوه توسعه را بدانیم و اولویت‌بندی کنیم. توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها طبقه‌بندی و اولویت‌های هر استان مشخص شده است و آموزش‌های لازم در دستور کار است.

وی درباره اقدامات انجام شده در ساماندهی گردشگری سلامت و فعالیت‌های غیر رسمی در این حوزه بیان کرد: رفع تناقض بین دستگاه‌های دولتی در این حوزه گام نخست بود و امروز حیطه وظایف کاملاً مشخص است. همچنین امکان معرفی شرکت‌های رسمی کار دیگری است که در این راستا باید انجام شود.

شابافیان در پایان پیرامون برنامه هفتم توسعه بیان کرد: پیشنهادهایی از سوی وزارتخانه ارائه داده شده است. همچنین در صورت تشکیل شورای راهبردی سلامت صرفاً نهادهای مرتبط با گردشگری سلامت باید عضو شوند و تقویت این شورا نیز به همین عضویت نهادهای مرتبط بستگی خواهد داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....