تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 21:25
کد خبر : 163308

تاریخ و شرایط جدید عمره اعلام شد

تاریخ و شرایط جدید عمره اعلام شد

اقتصاددان : سازمان حج و زیارت زمان و شرایط جدید اعزام کاروان‌های عمره را اعلام کرد. پس از اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از موافقت عربستان با صدور مجوز پرواز‌های عمره، سازمان حج و زیارت به اطلاع دفاتر خدمات زیارتی رسانده است که اعزام زائران عمره از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. بر اساس

اقتصاددان : سازمان حج و زیارت زمان و شرایط جدید اعزام کاروان‌های عمره را اعلام کرد. پس از اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از موافقت عربستان با صدور مجوز پرواز‌های عمره، سازمان حج و زیارت به اطلاع دفاتر خدمات زیارتی رسانده است که اعزام زائران عمره از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت، اعزام عمره‌گزاران از ایران در دوره‌ای کوتاه و در ماه شوال انجام می‌شود؛ بنابراین متقاضیانی که در کاروان‌های عمره سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام قطعی و واریز وجه کرده‌اند، فراخوانده شده و در اولویت ثبت‌نام قرار گرفته‌اند.

با توجه به نزدیکی مناسک حج تمتع، بازه زمانی درنظر گرفته‌شده برای سفر عمره حدود ۱۰ روز و کمتر از آنچه قبلا پیش‌بینی شده بود، درنظر گرفته شده است.

هزینهٔ این سفر ۱۰ روزه با توجه به گروه قیمتی ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اعزام زائران ایرانی به عمره درحالی قرار بود پس از حدود هشت سال وقفه در سال ۱۴۰۲ ازسرگرفته شود، که به دلیل صادر نشدن مجوز پرواز تا امروز به تعویق افتاده است. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت سال ۱۴۰۲ حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام کرده بودند که با طولانی شدن زمان صدور مجوز پرواز‌ها و اعزام زائران، این سازمان اعلام کرد هزینه این سفر را به آن‌ها بازمی‌گرداند.

اکنون با اعلام تاریخ جدید برای اعزام کاروان‌های عمره، این سازمان اطلاع داده است: با توجه به تعداد کم افراد اعزامی در قیاس با افرادی که در سال گذشته ثبت‌نام و واریز وجوه کرده بودند، این سازمان امکان اعزام همه این عزیزان را نداشته و لاجرم دفاتر حج و زیارت استان‌ها باید با مدیریت امر، نسبت به ثبت‌نام از متقاضیان بر اساس تاریخ واریز وجه افراد اقدام کنند. به بیان دیگر، اولویت اعزام با افرادی است که سال گذشته در گروه‌های اعزامی عمره ثبت‌نام و وجوه مربوطه را زودتر از دیگران واریز کرده بودند (اولویت ثبت‌نام و اعزام بر اساس تاریخ پرداخت وجوه هزینه سفر توسط متقاضیان است).

سازمان حج و زیارت همچنین به دفاتر خدمات زیارتی و مدیران کاروان‌های عمره تاکید کرده است: با توجه به کاهش تعداد عمره‌گزاران و به تبع آن کاسته شدن از تعداد گروه‌های اعزامی، این نام‌نویسی، اعلام و فراخوان عمومی نداشته و گروه‌های اعزامی صرفاً باید با تماس و دعوت از افراد یادشده تکمیل شود.

ثبت‌نام از افراد عمره‌گزار صرفاً توسط دفاتر زیارتی تعیین شده و از طریق سامانه umrah.haj.ir خواهد بود.

همچنین اعلام شده است: به دلیل فاصله زمانی بسیار محدود تا شروع اعزام کاروان‌های عمره، لازم است پیگیری لازم و مؤثر از طریق دفاتر زیارتی مجری به منظور ثبت‌نام قطعی، واریز وجوه، تحویل مدارک و سایر امور لازم برای دریافت روادید انجام شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....