تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 19:54
کد خبر : 140951

کنارگذاشتن سوخت های فسیلی را تسریع کنند

کنارگذاشتن سوخت های فسیلی را تسریع کنند

اقتصاددان :  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از دولت ها خواست در راستای پاکسازی انرژی جهانی، هر چه سریعتر سوخت های فسیلی را کنار بگذارند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پیامی ویدئویی به اجلاس بین المللی آب و هوایی در اسپانیا افزود: من از دولت‌ها می‌خواهم که جدول‌های زمانی

اقتصاددان :  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از دولت ها خواست در راستای پاکسازی انرژی جهانی، هر چه سریعتر سوخت های فسیلی را کنار بگذارند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پیامی ویدئویی به اجلاس بین المللی آب و هوایی در اسپانیا افزود: من از دولت‌ها می‌خواهم که جدول‌های زمانی کنارگذاشتن سوخت های فسیلی را تسریع کنند تا کشورهای توسعه‌یافته تا حد امکان تا سال ۲۰۴۰ و اقتصادهای نوظهور تا جایی که ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به این هدف نزدیک شوند.

گوترش اضافه کرد: هدف ما محدود نگاه داشتن درجه زمین به ۱.۵ درجه و پاکسازی انرژی جهانی است. زمان برای دستیابی به این اهداف کوتاه اما ممکن است. ما اکنون نیاز به اقدام داریم.

دبیرکل سازمان ملل گفت: من از شما می‌خواهم که در مادرید و امارات با هم تلاش کنید تا نتیجه‌ای قوی در این زمینه بدست آوردید.

وی تصریح کرد: این تلاش باید شامل تعهدات به دو برابر شدن بهره وری انرژی، سه برابر شدن ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر، کاهش ۷۵ درصدی تولید گاز متان از بخش انرژی و تضمین دسترسی جهانی به انرژی تا سال ۲۰۳۰ باشد.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: این تلاش‌ها باید با تعهد جمعی برای تسریع در حذف تدریجی و عادلانه سوخت‌های فسیلی همراه باشد، زیرا ما خواهان دسترسی همه به انرژی پاک هستیم. یک عامل بدون دیگری مساوی است با شکست.

گوترش تاکید کرد: من از همه دولت‌ها می‌خواهم که اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌های معتبری را اجرا کنند که با سقف ۱.۵ درجه‌ای دمای جهان سازگار باشد و کشورهای توسعه‌یافته عدالت اقلیمی را برای کسانی که در خط مقدم این بحران هستند، اجرا کنند.

او افزود: توقف تولید زغال سنگ جدید و حذف تدریجی زغال سنگ از چرخه انرژی از جمله دیگر اقدامات برای رسیدن به اهداف بالا می باشد.

وی اضافه کرد: یارانه‌ها از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر باید تغییر یابد. صندوق بین‌المللی پول برآورد می‌کند لین یارانه ها در سال گذشته به ۷ تریلیون دلار رسید. مجوزهای جدید اکتشاف نفت و گاز باید پایان یابد.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: کشورهای توسعه یافته باید تعهد ۱۰۰ میلیارد دلاری را رعایت کنند و صندوق آب و هوای سبز را تامین مالی کنند. ما باید بانک‌های توسعه چندجانبه را تحت فشار قرار دهیم تا مدل‌های تجاری خود را برای اهرم مالی بیشتر با هزینه معقول برای کشورهای در حال توسعه تطبیق دهند تا بتوانند انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و با شرایط جدید سازگار شوند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....