تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 12:48
کد خبر : 152659

مهندس عبدالله زمانی تونی

کشاورزی پویا زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور

کشاورزی پویا زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور

  مهندس عبدالله زمانی تونی کارشناس توسعه پایدار شهری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : های توسعه و پیشرفت یک جامعه ، فعالیت های رو به رشد بخش کشاورزی می باشد. زمانی این رشد حاصل میشود که این فعالیت ها با بهره وری بالا و متکی بر علم و دانش صورت گیرد. در کشور

 

مهندس عبدالله زمانی تونی کارشناس توسعه پایدار شهری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

های توسعه و پیشرفت یک جامعه ، فعالیت های رو به رشد بخش کشاورزی می باشد. زمانی این رشد حاصل میشود که این فعالیت ها با بهره وری بالا و متکی بر علم و دانش صورت گیرد. در کشور ما نباید به بهانه صنعتی شدن نسبت به توسعه تولید و فن آوری در بخش کشاورزی غافل شویم. کشاورزی فعال و پیشرفته نشان دهنده توسعه صنعتی و گسترش روحیه کار،تلاش و تولید در کشور است. کشاورزی ضعیف تبیین کننده عدم توسعه یک کشور است. رشد کشاورزی،بیانگر سخت کوشی و تولید محوری یک جامعه در حال توسعه می باشد. تخصصی شدن این بخش با تکیه بر علم و دانش و فنون جدید باعث افزایش بهره وری خواهد شد؛ برای اینکه کشوردر عرصه تولید محصولات غذایی موفق شود و توسعه پیدا کند باید به این بخش ، دولت و مردم توجه ویژه ای داشته باشند و جایگاه این حوزه را در سیاست ها و برنامه ریزی های توسعه ای تعیین کنند. ایران با توجه به تنوع اقلیمی که دارد و همچنین برخورداری از تنوع گونه های گیاهی می تواند در این بخش به جایگاه بالاتری نسبت به سایر کشورهای دیگر برسد؛اما متاسفانه از ظرفیت ها و منابع قابل ملاحظه نتوانسته است به خوبی بهره مند شود. برای اینکه بخش کشاورزی به جایگاه واقعی خود ارتقاء یابد ، باید یک رابطه پویا و فعال بین بخش کشاورزی ، صنعت و خدمات شکل بگیرد وبر سرمایه گذاری های زیر ساختی توجه ویژه شود؛از روش های نوین در تمامی مراحل کشاورزی استفاده شود.

دولت باید به تحقیق و توسعه در این بخش توجه کند .یکی از معضلات این بخش قاچاق محصولات کشاورزی می باشد که برای حمایت از محصولات کشاورزی داخلی باید سیاست ها و برنامه هایی اتخاذ شود‌.در کشور باید مطالعات دقیق بر وضعیت منابع آب و خاک و اقلیم صورت گیرد تا بهره وری منابع و نهاده ها افزایش یابد .
برای حمایت از کشاورز باید ساختار بازار خرید محصولات اصلاح شود .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....