تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1400 - 11:28
کد خبر : 50761

کتاب رییس جمهور

کتاب رییس جمهور

کتاب رییس جمهور تالیف :خسرو نصیری زاده یادداشت عصری که در آن قرار گرفتهایم، عصر جهانی شدن نام دارد . این عصر شرایطی در عرصه جهان ایجاد کرده است. که برای بودن و تدام بودن باید این شرایط را درک کرد. انسان ها چه به عنوان افراد حقیقی و چه به عنوان افراد حقوقی برای

کتاب رییس جمهور تالیف :خسرو نصیری زاده یادداشت

عصری که در آن قرار گرفتهایم، عصر جهانی شدن نام دارد . این عصر شرایطی در عرصه جهان ایجاد کرده است.
که برای بودن و تدام بودن باید این شرایط را درک کرد. انسان ها چه به عنوان افراد حقیقی و چه به عنوان افراد حقوقی برای تحقق و تامین اهدافی که ترسیم کرده اند لاجرم باید ضرورت عصر جهانی شدن را درک نمایند . در یک مقیاس فراتر دولت ها و حکومت ها نیز همین وضعیت را دارند .
جهان امروز به تبع تکنولوژی های جدید ارتباطی و انفجاری که در عصر ارتباطات رخ داده است، شاهد تحولی سریع و چشم گیر است . اگر به مترادف هایی که برای عصر جهانی شدن مطرح و مصطلح گردیده است نگاهی هرچند گذرا داشته باشیم در می یابیم مدیریت یک دولت یا حکومت و حتی مدیریت یک مجموعه کوچک نیز دارای شرایط و ضرورت های خاصی گردیده است که بدون فهم و درک آنها انجام و فرجام ماموریت ها اگر نگوییم محال است ، بدون تردید بسیار صعب و مشکل شده است . مترادف هایی همچون عصر برداشته شدن مرزها ، عصر شیشه ای شدن مرزها ، عصر مکان زدایی ، عصر ملیت زدایی ، عصر جهان گرایی ، عصر جهان وطنی سیاسی ، عصر فرادولت گرایان و غیره . همه این مترادف ها براساس استدلال ها و مستنداتی طرح و مصطلح گردیده اند و در حوزه های مختلف طرفداران خاصی دارد . همانطور که اشاره شد، در عصر کنونی به خاطر اتفاقاتی که در ارتباطات جوامع بشری رخ داده است ، کم و کیف اطلاعات افراد – چه افراد حقیقی و چه افراد حقوقی – نیز دچار تحول و دگرگونی شده است . بانگاهی گذرا در می یابیم که به تبع این تحول تعاریف بسیاری از واژه ها و اصطلاحات تغییر کرده و با شرایط و مقتضیات روز متناسب گردیده است . در ادبیات امروز واژه های سیاست ، مدیریت ، اقتصاد ، فرهنگ ، توسعه و حتی حکومت و دولت معانی جدید پیدا کرده اند . به عنوان مثال در تعریف سیاست گفته می شود که سیاست یعنی یک ارتباط خوب . در تعریفی که اقرب الموارد از سیاست ارائه می شود می گویند : السیاسه استصلاح الخلق بار شادهم الی الطریق المنجی فی العاجل و الاجل ( سیاست یعنی اصلاح مردم با هدایت کردن آنها به راه سعادت بخش هم در حال و هم در آینده ) : اما این امر نیز محقق نمی گردد جز با یک ارتباط خوب . همچنین وقتی واژه مدیرت مورد وارسی قرار می گیرد در تعریف آن آمده است مدیریت یعنی استفاده از تمامی استعدادها و امکان های موجود جهت رسیدن به توسعه پایدار . رئیس جمهور به عنوان مدیر اجرایی کشور طبیعی است که باید فردی باشد که تمامی مقتضیات عصر حاضر به عنوان عصر جهانی شدن را بشناسد و به آنها اهتمام خاصی داشته باشد . در عصر جهانی شدن حصار کشیدن به دور خود، محصور کردن خود است نه محدود کردن دیگران . در این عصر باید جهانی فکرد کرد و منطقه ای عمل کرد تا بتوان بود و به بودن خود تداوم بخشید . کسی که به عنوان رئیس جمهور متولی امورات کشور می گردد، باید دارای چنین نگاه و بینشی باشد تا بتواند صلاح مردمان خود را تامین و تضمین کند . فرق نمی کند که این فرد ریاست جمهوری یک کشور اسلامی را متولی شود یا غیر اسلامی . آنچه مهم است حرکت براساس واقعیت هاست.
که نباید هرگز فراموش شود . کتاب « رئیس جمهور » تالیف جناب آقای دکتر نصیری زاده ، دبیر کل محترم مجمع متخصصین ایران به خوبی جایگاه رئیس جمهور را مورد وارسی و واکاوی تطبیقی قرار داده است که خواندن آن به تمامی سیاست مداران توصیه می شود . از زحمات و تلاش های آن اندیشمند روشنفکر و توانمند در عرصه سیاست و اقتصاد برای پرداختن به این موضوع مهم و اطلاعات ارزشمندی که جمع بندی کرده و با قلمی شیوا ارائه داده اند سپاس و تقدیر می نمایم . موضوعی که سعادت و شقاوت ملت ها به نوعی در گرو آن است .

آبان ماه ١٣٨٧دکتر عسکر جلالیان نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی سخنگوی فراکسیون متخصصین مجلس شورای اسلامىه

جهت مطالعه روی لینک زیر ضربه بزنید:

president

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....