تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 19:39
کد خبر : 137846

چرا امارات برای سرمایه‌گذاری جذاب است؟

چرا امارات برای سرمایه‌گذاری جذاب است؟

نهاد تجاری سازمان ملل متحد در گزارشی در روز چهارشنبه اعلام کرد جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) به امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته و به رکورد ۲۳ میلیارد دلار رسیده است.  براساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) در گزارش سرمایه‌گذاری جهانی ۲۰۲۳،

نهاد تجاری سازمان ملل متحد در گزارشی در روز چهارشنبه اعلام کرد جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) به امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته و به رکورد ۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

 براساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) در گزارش سرمایه‌گذاری جهانی ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سطح جهانی به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است.
امارات متحده عربی به‌عنوان دروازه طبیعی برای کسب‌وکارهای هندی و در جهت دسترسی به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) و سایر بازارهای جهانی عمل می‌کند.

به نقل از رویترز، امارات متحده عربی نه تنها یک نقطه دسترسی اصلی برای سرمایه‌گذاری خارجی است، بلکه دولت باثبات، زیرساخت‌های حقوقی پیشرفته و قابل اطمینان، بازار سرمایه جذاب و محیط تجاری باز و انعطاف‌پذیر برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز به معرفی امارات به‌عنوان یک کشور جذاب کمک کرده است.

سرمایه‌گذاران خارجی که مایل به انجام فعالیت‌های تجاری در امارات هستند، می‌توانند کسب و کار خود را در سرزمین اصلی (خشکی) یا در یکی از مناطق آزاد تعیین‌شده که در امارات ایجاد شده است، راه‌اندازی کنند.
UNCTAD اعلام کرد که امارات متحده عربی، دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب، حدود ۶۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در بلوک شش عضوی شورای همکاری خلیج فارس (GCC) جذب کرد که این رقم بیش از ۲ برابر شده و به ۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

امارات متحده عربی جلوتر از عربستان

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به عربستان سعودی، بزرگترین اقتصاد منطقه و بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، تقریباً ۶۰ درصد کاهش یافت و به ۷٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسید.
کشورهای خلیج فارس که عمدتا برای درآمد به هیدروکربن‌ها وابسته هستند، همگی برنامه‌هایی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و منابع درآمد خود و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دست اجرا دارند.
امارات متحده عربی با داشتن بخش‌هایی مانند خدمات مالی، تجارت و گردشگری و همچنین اجرای اصلاحات اجتماعی و تجاری یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در این فرآیند است.

در اوایل امسال، این کشور اعلام کرد که یک وزارت سرمایه‌گذاری فدرال جدید برای توسعه یک استراتژی جهانی و داخلی در نظر دارد، زیرا با رقابت اقتصادی فزاینده همسایگان مواجه است.

در گزارش UNCTAD همچنین آمده است که امارات متحده عربی در سال گذشته چهارمین تعداد پروژه‌های سبز را در جهان جذب کرده است.
امارات متحده عربی نیز منبع سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود، با ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته که ۱۰درصد بیشتر از سال قبل است.

دلایلی که دبی مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران است

ثبات اقتصادی و سیاسی امارات، ثبت‌نام آسان برای شرکت‌ها، وجود صنایع متنوع، زندگی لوکس و استاندارد بالای زندگی، امارات را به یک مرکز تجاری مناسب در منطقه خاورمیانه و در شورای همکاری خلیج فارس تبدیل کرده است.
دبی و ابوظبی یکی از بهترین زیرساخت‌های دنیا را دارند.
دبی به‌عنوان مرکز منطقه‌ای و جهانی تجارت شناخته شده است و اکسپو ۲۰۲۰  فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در دبی برای سرمایه‌گذاران ملی و همچنین بین‌المللی فراهم کرد.

برخی از بخش‌هایی که شاهد سرمایه‌گذاری.های زیادی خواهند بود ساخت و ساز، اجاره، حمل و نقل و خرده‌فروشی هستند. همچنین انتظار می‌رود که بخش لجستیک و گردشگری در چند سال آینده توسعه یابد.
در ضمن، یشتر سرمایه‌گذاران از هند هستند، آن‌هم به دلیل مالکیت آزاد.

علاوه بر این، بریتانیا، ایتالیا، روسیه و بسیاری دیگر علاقه عمده خود را به املاک دبی نشان داده‌اند تا حداکثر اجاره و بازدهی سرمایه را به دست آورند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....