تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:24
کد خبر : 163973

تداوم سردرگمی سهامداران

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بازار سهام در حالی آخرین روز معاملاتی فروردین‌ماه را پشت سر می‌گذارد که اغلب روزهای ماه را در تعطیلات به سر برد و تحت تاثیر تنش‌های سیاسی روند متعادلی نداشت. آیا بورس از سردرگمی خارج می‌‌شود؟  در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۲۲ درصدی، معادل دو هزار و ۲۰۱ واحد

بازار سهام در حالی آخرین روز معاملاتی فروردین‌ماه را پشت سر می‌گذارد که اغلب روزهای ماه را در تعطیلات به سر برد و تحت تاثیر تنش‌های سیاسی روند متعادلی نداشت. آیا بورس از سردرگمی خارج می‌‌شود؟

 در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰٫۲۲ درصدی، معادل دو هزار و ۲۰۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰٫۳۹ درصدی (معادل دو هزار و ۸۱۳ واحد)، تا پله ۷۲۳ هزار و ۸۲۴ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۵۸۰ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....