تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 21:46
کد خبر : 164124

کلاف پیچیده بورس در آغاز دومین ماه سال

پیش بینی بورس در اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس در اردیبهشت ۱۴۰۳

بورس تهران در نخستین ماه سال از رقبای خود بازماند. کنترل نرخ ارز نیما، نرخ بهره بیش از ۳۰ درصدی، در کنار قیمت‌گذاری دستوری و تنش‌های سیاسی، بورس تهران را با مشکلات جدی مواجه کرده است. راه حل برون‌رفت بورس از بحران چیست و چه سرنوشتی در اردیبهشت‌ماه انتظار بازار سرمایه را می‌کشد؟ فروردین‌ماه ۱۴۰۳،

بورس تهران در نخستین ماه سال از رقبای خود بازماند. کنترل نرخ ارز نیما، نرخ بهره بیش از ۳۰ درصدی، در کنار قیمت‌گذاری دستوری و تنش‌های سیاسی، بورس تهران را با مشکلات جدی مواجه کرده است. راه حل برون‌رفت بورس از بحران چیست و چه سرنوشتی در اردیبهشت‌ماه انتظار بازار سرمایه را می‌کشد؟

فروردین‌ماه ۱۴۰۳، با وجود شروع خوب نماگرهای تالار شیشه‌ای، خاطره خوشی در ذهن سهامداران بورس تهران ثبت نکرد. با پایان آخرین روز معاملاتی فروردین‌ماه، شاخص کل تنها ۰٫۴۶ درصد معادل ۱۰ هزار و ۱۷۳ واحد پیش رفت. در سوی دیگر، اوضاع نمادهای کوچک و متوسط بازار بدتر هم بود. شاخص هم‌وزن در پایان فروردین‌ماه، بالغ بر ۲٫۷ درصد، معادل ۲۰ هزار واحد عقبگرد داشت.

حالا سهامداران و اهالی تالار شیشه‌ای چشم انتظار فرارسیدن اردیبهشت‌ماه و تحول جریان معاملات هستند. اما امید به تغییر شرایط بازار سرمایه تا چه حد می‌تواند به واقعیت نزدیک شود؟

افزایش نرخ بهره بدون فایده بود و به بازار آسیب جدی زد!

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط فعلی بازار در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: «بازار در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. در حال حاضر، بورس با چهار مانع مواجه است. در ابتدا باید به نرخ بهره ۳۰ درصدی اشاره کرد که در انتهای سال گذشته اوراق آن منتشر شد و آسیب جدی را هم به بازار سرمایه و هم به نظام بانکی زد.»

وی توضیح داد: «این اتفاق باعث شد تا نرخ بهره در کشور، بدون فایده افزایش پیدا کند. چرا که افزایش نرخ بهره، نتوانست تاثیری بر نرخ‌ها، نرخ ارز یا تورم داشته باشد.»

این کارشناس بازار سرمایه افزود: «شایان ذکر است، عملا هیچ‌وقت، تاثیر مثبتی از سمت نرخ بهره بر روی موارد یاد شده ندیده‌ایم. این بحث آسیب جدی را به بازار سرمایه زد.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....