تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 16:39
کد خبر : 161514

پیش‌بینی وضعیت آرام بازار نفت جهانی در سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی وضعیت آرام بازار نفت جهانی در سال ۲۰۲۴

رئیس بخش بازارها و صنعت نفت آژانس بین‌المللی انرژی گفت: پیش‌بینی می‌شود شرایط بازار نفت جهانی در سال ۲۰۲۴ به نسبت آرام باشد.  توریل بوسونی در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در اسلو، اظهار کرد: بازار جهانی نفت با توجه به کندی روند رشد تقاضا، عرضه نسبتاً مطلوبی دارد و این در حالی است که عرضه

رئیس بخش بازارها و صنعت نفت آژانس بین‌المللی انرژی گفت: پیش‌بینی می‌شود شرایط بازار نفت جهانی در سال ۲۰۲۴ به نسبت آرام باشد.

 توریل بوسونی در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در اسلو، اظهار کرد: بازار جهانی نفت با توجه به کندی روند رشد تقاضا، عرضه نسبتاً مطلوبی دارد و این در حالی است که عرضه نفت از سوی آمریکا در حال افزایش است.

وی افزود: امسال بسته به آهنگ رشد تقاضای نفت در آینده، قدرت تقاضا در تابستان و هرگونه اختلال ناگهانی شاهد عرضه نسبتاً مطلوبی در بازارهای جهانی نفت خام هستیم.

رئیس بخش بازارها و صنعت نفت آژانس بین‌المللی انرژی ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد شرایط بازارهای نفت به نسبت آرام باشد، اگرچه شماری از اعضای ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) به‌تازگی تصمیم گرفتند کاهش عرضه داوطلبانه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای خود را که پیش از این برای سه ماه نخست امسال اعلام شده بود تا پایان سه ماه دوم تمدید کنند.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، بوسونی تصریح کرد: در حالی که رشد تقاضای نفت در سال گذشته میلادی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود، انتظار می‌رود این مقدار در سال ۲۰۲۴ کمتر و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

رئیس بخش بازارها و صنعت نفت آژانس بین‌المللی انرژی بیان کرد: این مقدار عرضه تاکنون برای پاسخگویی به رشد تقاضای جهانی نفت خام کفایت می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....