در این مراسم روسای قوا، نمایندگان مجلس، وزرا، جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش و چهره‌های سیاسی سرشناس شرکت کردند. ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، این راهپیمایی را نماد همبستگی و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: آزادی قدس شریف بسیار نزدیک است. این جمعیت در سراسر جهان اسلام نشان می‌دهد آزادی قدس بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از آنچه می‌شود تصور کرد. او تاکید کرد: عادی‌سازی روابط با دولت‌های منطقه به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نبوده و نخواهد بود. همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که در مراسم راهپیمایی روز قدس حضور یافته بود، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: تلاش صهیونیست‌ها به عنوان دشمن شماره یک جهان اسلام و انسانیت این بود که ایران عزیز و جبهه مقاومت را به عنوان خطر برای کشورهای اسلامی جایگزین کند، بنابراین به دنبال ایجاد درگیری در جهان اسلام بود و تلاش کرد اختلاف ایجاد کرده و جابه‌جایی ذهنی ایجاد و خود را صلح‌طلب و ایران را به عنوان مشکل در جهان اسلام معرفی کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ، او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اگر امروز دشمن در عرصه‌های امنیتی و دفاعی به فکر حرکت نظامی نیست چون کشورمان پرقدرت بوده و به بازدارندگی رسیده‌ایم. کشورهای اسلامی باید بدانند ایران اسلامی با این قدرت نه تنها هرگز تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست، بلکه به دنبال امنیت همه کشورهای اسلامی نیز هستیم. رئیس مجلس در ادامه ضعف امروز کشور را در حوزه اقتصاد و معیشت مردم دانست و گفت: ما در مجلس با همه توان در خدمت دولت پر‌تلاش هستیم که اگر هر قانونی برای مبارزه با تورم، حل مشکل رشد تولید و مشکلات اقتصادی لازم است وضع کنیم به ویژه که در آستانه تدوین و تصویب برنامه پنج‌ساله هفتم که هم اکنون در دست دولت است و تا پایان اردیبهشت به مجلس می‌آید.

محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه نیز در حاشیه مراسم روز قدس گفت: رژیم جعلی و غاصب اسراییل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است. همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور که در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود، گفت: با بینش و رویش جدیدی که در جوانان فلسطینی ایجاد شده، مسیر عوض شده است و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی نهایی مردم فلسطین باشیم. منتظری، دادستان کل کشور نیز در حاشیه مراسم روز قدس، گفت: ان‌شاءالله هرچه زودتر شاهد سقوط و اضمحلال رژیم صهیونیستی باشیم و امیدوارم هر چه زودتر نماز جمعه را در سرزمین فلسطین و نخستین قبله‌گاه مسلمانان برگزار کنیم.

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی با دست‌های غیبی از هر طرف هدف قرار می‌گیرد و نمی‌داند از کجا ضربه می‌خورد. او ادامه داد: امروز از لبنان آتش بر سر صهیونیست‌ها می‌بارد و این رژیم نمی‌تواند پاسخ دهد. از سوریه به او حمله می‌شود، نمی‌داند کیست و نمی‌تواند پاسخ دهد، از نوار غزه علیه او آتش گشوده می‌شود. همچنین اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس  گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل ظلم و جنایت به مردم فلسطین تاکنون موفق نشده به اهداف خود در عادی‌سازی روابطش برسد. سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا نیز اظهار کرد: آزادی قدس شریف کلید رمز همگرایی و وحدت ملت‌های اسلامی در قرن جدید است چرا که صهیونیسم عامل بی‌ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بی‌گناهان، جنگ‌های منطقه‌ای و فتنه‌های بین‌المللی طی ۷۵ سال گذشته علیه ملت‌های اسلامی بوده است.

از سوی دیگر علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه امروز شاهد وحدت روزافزون جهان اسلام و تغییر هندسه قدرت در منطقه هستیم، تاکید کرد: پیش‌بینی رهبر انقلاب درباره زوال و نابودی رژیم صهیونیستی چه بسا زودتر از زمانی که پیش‌بینی شده، اتفاق خواهد افتاد. همچنین سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه در اجتماع راهپیمایی روز قدس در رشت، با تاکید بر اینکه اسرائیل باید محو شود و این باور به یقین می‌رسد، گفت: یهودیان بدانند که اسرائیل دیگر محلی برای زندگی نیست، آنها چمدان‌ها را ببندند و به کشورهایشان برگردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه‌ای در ۷ بند مواضع خود را اعلام کردند. در بخشی از این قطعنامه آمده است: روز قدس و حمایت از ملت فلسطین پشتوانه مستحکم «امنیت ملی ایران عزیز» و رمز «وحدت و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است. در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: حجاب یکی از ضروریات دین اسلام بوده و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب تزلزل بنیان خانواده‌ها خواهد شد. بنابراین از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار قرار داده، ساحت جامعه اسلامی را از این سوغات شوم فرهنگ غربی صهیونیستی که با حمایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن ترویج می‌یابد؛ پایان دهند.

در این قطعنامه با تاکید بر شرایط حساس و خطیر امروز کشور و لزوم تعمیق وحدت و وفاق ملی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کمک به دولت مردمی برای فائق آمدن در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد، تورم و گرانی، با تاکید بر نصب‌العین قراردادن رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به ویژه شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید»، هرگونه غفلت، مسامحه و کوتاهی در این عرصه را بی‌عملی و گریز از مسوولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستار شدند. در پایان این قطعنامه شرکت‌کنندگان به برخی دولت‌های منطقه هشدار دادند فریب وعده‌های کشورهای غربی و صهیونیستی را نخورده و با رعایت اصول همجواری از رفتارهای تحریک‌آمیز خودداری و صلاح مردم و کشور خود را در پیش گرفته و از درماندگی قدرت‌های بزرگ در مواجه با ملت بزرگ ایران درس بگیرند.