تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اسفند 1402 - 21:12
کد خبر : 161342

هموطن عزیزم ؟!؟ سال تمام شد

هموطن عزیزم ؟!؟  سال تمام شد

دکتر حسن خسروی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : امسال با خودت چند چند بودی؟ چند تا دوست جدید خوب پیدا کردید؟ خودت چقدر فرق کردی و پخته تر شده ای ؟!؟ امسال چقدر نسبت به سال قبل موفق تر بودی ؟ چه فکر میکردید و چه شد؟ آیا برای کائنات

دکتر حسن خسروی عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : امسال با خودت چند چند بودی؟ چند تا دوست جدید خوب پیدا کردید؟ خودت چقدر فرق کردی و پخته تر شده ای ؟!؟ امسال چقدر نسبت به سال قبل موفق تر بودی ؟ چه فکر میکردید و چه شد؟ آیا برای کائنات و نظام هستی فرد مفید و سازنده و قابل احترامی بودی؟ آیا مردم از دست و زبان و رفتار تو در امان و آسایش بودند؟ آیا کاری کرده ای که خداوند در نزد ملائکه به تو افتخار کند؟ آیا فرزند خوبی؛ همسر خوبی؛ پدر و مادر خوبی برای خانواده ات بوده ای؟ آیا هوای محیط زیست را داشتی؟ آیا حیوانات را آزار و اذیت نکردی؟ آیا درس و مشق و تکالیف خود را بخوبی انجام داده ای؟ چقدر به رفع ترافیک و کاهش‌ آلودگی هوا کمک کرده ای؟ چقدر دنبال کار خیر و کمک رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه بوده ای؟ چقدر به قوانین و مقررات شهری و سازمان خود پایبند بوده ای؟ چقدر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده ای و نقش شما در تحقق رشد و توسعه کشور چه میزان بوده است؟ به سهم خودت چقدر کشور خود را در عرصه بین المللی کمک کرده ای؟ چقدر کار ارباب رجوع را به سرعت و بدقت و بی منت به سرانجام رسانده ای؟ چقدر از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کرده ای؟ چقدر از امکانات و موقعیت‌ها و تجهیزاتی که اساساً متعلق به تو نمیباشد استفاده شخصی کرده ای ؟ چقدر به کار تیمی و کار گروهی پایبند بوده ای؟ چقدر در راه پیشرفت شهر و کشور خود از خود گذشتگی و ایثار و دلسوزی داشته ای؟ چقدر گرانفروشی و احتکار کرده ای؟ چقدر برای فروش بیشتر قسم دروغ خورده ای؟ چقدر به زن و بچه خود بی توجهی کرده ای و چقدر به همسرت خیانت نموده ای؟ آیا چند بار به عیادت بیماران رفته ای؟ آیا چند بار به آسایشگاه سالمندان سر زده ای؟ آیا حق و حقوق همکاران خود را پایمال نکرده ای؟ آیا حق و حقوق کارگران و کارمندان خود را تمام و کمال پرداخت نموده ای؟ آیا همه جا نوبت را رعایت کرده ای؟ آیا با سیگار کشیدن چقدر به خودت و اطرافیانت ضرر و زیان رسانده ای؟ آیا کارهایی کرده ای که مردم بگویند : رحمت بر پدر و مادرت. شیر مادر و نان پدر حلالت؟ آیا چقدر اهل نظم و انضباط و تمیزی و نظافت و پاکیزگی بوده ای؟ آیا چقدر کینه و نفرت و دشمنی ها را از خودت دور کرده ای؟ آیا به عنوان جانشین خدا در این عالم هستی ؛ دستورات خدا مثل نماز؛ قرآن؛ احکام الهی و… را با توجه و شوق و رغبت انجام داده ای؟
و هزاران اما و اگر و بایدها و نبایدهای دیگر که گفتیم و نگفتیم و تو میدانی و خدا.

سال تمام شد. قدری بنشین و حساب و کتاب کن و با خودت خلوت کن. از خودت سؤال کن که خدا وکیلی اگر سال آینده در این جهان نباشی چه اتفاقی؛ خوب یا بد رخ خواهد داد؟
و کلام آخر.
آیا در سال جدید قرار است چه گلی به سر اهل عالم بزنی؟ آیا پیش وجدان خودت و آیا در محضر خدا روسفید هستی ؟

خدایا مرا پاکیزه بپذیر…

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....