تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1403 - 16:30
کد خبر : 163708

دکتر محمد رسولی(شاهنامه شناس نو اندیش)

همایش «بزرگمهر حکیم» برگزار شد

همایش «بزرگمهر حکیم» برگزار شد

نشست تخصصی بررسی شخصیت « بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران» توسط موسسه ی فرهنگی بزرگمهر حکیم در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. این برنامه با محوریت کتاب« چیستی و کیستی بزرگمهر حکیم» نوشته ی دکتر محمد رسولی برقرار بود و سخنرانان پیرامون کتاب مذکور و شخصیت بزرگمهر سخن گفتند. نخستین سخنران استاد دکتر

نشست تخصصی بررسی شخصیت « بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران» توسط موسسه ی فرهنگی بزرگمهر حکیم در خانه ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.
این برنامه با محوریت کتاب« چیستی و کیستی بزرگمهر حکیم» نوشته ی دکتر محمد رسولی برقرار بود و سخنرانان پیرامون کتاب مذکور و شخصیت بزرگمهر سخن گفتند.
نخستین سخنران استاد دکتر رضا شعبانی تاریخ دان و چهره ی علمی کشور بودند که به موضوع تاریخ و فرهنگ ایران و شخصیت بزرگمهر حکیم در تاریخ ساسانیان پرداختند.

همایش2 اقتصاددان نوشته
سپس پروفسور دکتر بهنام ملکی، از شخصیت های علمی کشور و مدیر و مالک ‌پایگاه خبری، تحلیلی « اقتصاددان » به ایراد سخنرانی پرداختند و هم چنین استاد منوچهر پیشوا از فعالان فرهنگی و پژوهنده ی شاهنامه و تاریخ پیرامون موضوع مطالب علمی، پژوهشی بیان نمودند.
استاد دکتر هوشنگ طالع تاریخ دان، شاهنامه شناس و نویسنده ی کتب متعدد ایران شناسی از دیگر باشندگان نشست بودند و طی سخنان کوتاهی از آقای محمد رسولی به خاطر این گونه فعالیت های فرهنگی قدردانی نمودند.
دکتر نورالدین پیدا( ادیب و شاهنامه پژوه), استاد مجید خرمی ( نویسنده و شاهنامه پژوه)، مهندس خسرو رفیعی، شاهنامه پژوه و تنی چند از باشندگان نیز در این برنامه، نکاتی را بیان نمودند.همایش 3 اقتصاددان نوشته

دکتر محمد رسولی(تاریخ دان و شاهنامه شناس مشهور و مولف کتب شاهنامه پژوهی و مدرس شاهنامه) طی سخنانی گفت:
میهن دوستی و ایران خواهی یک ارزش است. ارزشی که هم با مبانی عقلی و هم با مبانی دینی تطابق و همراهی دارد. وجود بزرگانی مانند بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران نشان از فرهنگ رخشان و غنی ایران دارد. امروزه هم بزرگان فرهنگی ما در ایران ،اعم از بانوان و مردان فرهیخته و دانشمند کم نیستند که هر یک در این زمان یک بزرگمهر است! هم چنان که استاد دکتر شعبانی هم اشاره داشتند.
دکتر محمد رسولی در ادامه با سپاس از حضور بزرگانی مانند دکتر رضا شعبانی و استاد دکتر هوشنگ طالع، گفتند حضور این بزرگان در جهت تشویق ما و دیگران برای تداوم کارهای فرهنگی است.
این نشست علمی با پخش نماهنگ سرود ای ایران به پایان رسید و به باشندگان کتاب « بزرگمهر حکیم» اهدا گردید.
گفتنی است کتاب « بزرگمهر حکیم» نوشته ی دکتر محمد رسولی، جامع ترین کتاب راجع به این شخصیت تاریخی ایران است.

بازتاب گسترده ی نشست تخصصی « بزرگمهر حکیم » در رسانه ها.

خبرگزاری ها و روزنامه های : « اقتصاددان», تابناک، مهر،  دانشجو، مخبرنیوز، ایلنا، روزنامه های مردم سالاری، آسیا و….از جمله رسانه های معتبر  منعکس کننده ی خبر نشست فرهنگی« بررسی شخصیت بزرگمهر حکیم در تاریخ ایران» بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مولایی یکشنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

همایش بزرگمهر حکیم با حضور اساتید صاحب نام و بزرگی همچون پروفسور بهنام ملکی و جناب دکتر محمد رسولی ،بنیانگذار موسسه بزرگمهر حکیم به بهترین شکل برگزار گردید….. درودها

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....