تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 15:43
کد خبر : 39995

نقش دکتر محسن رضایی در پدیداری دولت کارآفرین

نقش دکتر محسن رضایی در پدیداری دولت کارآفرین

بقلم عبدالرحمن نیک سرشت بعد از راه اندازی و افتتاح دفتر استانی کمیته ی گفتمان سازی جبهه ی ایستادگی خوزستان توسط تعدادی از نخبگان صنعتگر دانشگاهی در هفته قبل، دیروز ۲۹اسفند ماه ۱۳۹۹ شاهد راه اندازی دفتر اهواز آن توسط کارآفرینان بخش صنایع دستی و هنرهای خانگی بودیم که در افتتاح آن دفتر با سخنان

بقلم عبدالرحمن نیک سرشت

بعد از راه اندازی و افتتاح دفتر استانی کمیته ی گفتمان سازی جبهه ی ایستادگی خوزستان توسط تعدادی از نخبگان صنعتگر دانشگاهی در هفته قبل، دیروز ۲۹اسفند ماه ۱۳۹۹ شاهد راه اندازی دفتر اهواز آن توسط کارآفرینان بخش صنایع دستی و هنرهای خانگی بودیم که در افتتاح آن دفتر با سخنان زیبا، پرمغز و بسیار شنیدنی کارآفرینان روبرو شدیم.

به هرحال کارآفرینان حامی دکتر محسن رضایی از نقش بارز ایشان در پدیداری دولت کارآفرین سخن ها گفتند و امیدوار بودند که دولت آینده بخاطر برون رفت از فشار حداکثری و فزاینده ی تحریم های تحمیلی راهی جزء اهمیت دادن به تولیدمولد، اشتغال و تحول بنیادین در رونق اقتصادی و معیشتی مردم ندارد و در این میان دلسوزان کشور باید روی توان و انرژی‌ طبقه ی کارآفرین حساب ویژه باز نمایند.

ناگفته نماند دکتر محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت در این زمینه مجموعه کارهایی را برنامه ریزی نموده است که حول محور ابتکار نیروی جوان و تجربه ی پیشکسوتان حرفه ای بنیانگذاری شده است.

البته زیربنای کار دکتر رضایی براساس همان نقشه ی راه رونق کارآفرینی نیل بر ایجاد مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA) است که در حقیقت مسیر رونق کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار کوچک را آگاهانه‌تر، علمی‌تر و اثربخش‌تر هموار می سازد.

همان نقشه ی راهی که رونق کارآفرینی را با سرمایه کم، سن کم (در دوران تولد و رشد اولیه) با یک سرمایه گذاری اولیه پایین (به نسبت عرف صنعت خودش) همچنین مستقل از ساختار مالکیت شرکت (دولتی یا خصوصی بودن)‌ فرض می‌ نماید که در نهایت دست مدیران کارآفرین را در تصمیم گیری و اجرا، تا حدودی باز می نماید تا به مانند سازمان‌ها و شرکت های بزرگ گرفتار قواعد سفت و سخت کار نشوند.

به هرحال بحث رونق کارآفرینی و کسب و کار کوچک موردنظر دکتر رضایی، تا حدود زیادی با تعریفی که از استارت آپ ها می شود بخوبی مطابقت دارد.

والسلام

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....