تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 8:55
کد خبر : 40408

نسلی که با سمندون بزرگ شده

نسلی که با سمندون بزرگ شده

مسلم ویسی پنج شنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ جوانان مشکلات زیادی دارند. مشکل اشتغال، مشکل ازدواج، مشکل تهیه مسکن و وسیله نقلیه، نمی دانم چه بنویسم که مشکلات شان برای چند دقیقه از یادشان برود!؟! جوانانی که با شوق و ذوق و امید به آینده، شب روز درس خواندند زحمت کشیدند و با اینکه هم

مسلم ویسی
پنج شنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰

جوانان مشکلات زیادی دارند. مشکل اشتغال، مشکل ازدواج، مشکل تهیه مسکن و وسیله نقلیه، نمی دانم چه بنویسم که مشکلات شان برای چند دقیقه از یادشان برود!؟!

جوانانی که با شوق و ذوق و امید به آینده، شب روز درس خواندند زحمت کشیدند و با اینکه هم قطاران میلیونی در پشت دروازه کنکور داشتند در بهترین و معتبرترین دانشگاههای کشور مدرک تحصیلی گرفتند اما در این آشفته باز، کاری برای خود پیدا نکردند و عشق ها و آرزو هایشان در جلو چشمان خیس شان ازدواج کردند و به دنبال قسمت و سرنوشت خود رفتند، نمی دانم برای جوان ایرانی چه بنویسم که هم امید به آینده باشد هم لحظه ای آرامش….

نسل ما دهه شصتی ها نسلی بود که در زمان جنگ به دنیا آمد، تعدادمان زیاد بود، در مدارس پرجمعیت درس خواندیم، روی نیمکت های چوبی سه نفره بزرگ شدیم با سد محکمی به نام کنکور روبرو شدیم، تعدادمان زیاد بود و رقابت شدید، درس خواندیم و مدرک تحصیلی عالیه گرفتیم و با تحریم های بین المللی برخورد کردیم و اشتغال برای خیلی از این جوانان شد آرزو….

اما نسل ما، ستاره ای داشت به نام “سمندون” در آن زمان در اکثر خانه ها تلوزیون های ۱۴ اینچ، سیاه سفید بود. تا اوایل دهه هفتاد، دو شبکه بیشتر نبود، شبکه یک و دو، شبکه های یو اچ اف و وی اچ اف، که تنظیم کردنشان خود داستان مفصلی دارد، سال ۱۳۷۴ سمندون از تلوزیون پخش شد، ناصر هاشمی در زیر زمین عمه اش، حمیده خیرآبادی متوجه بچه دیو ۲۰۰۰ ساله می‌شود که منتظر مادرش بود(اکثر فیلم ها و کارتون های دوران کودکی ما دهه شصتی ها، یا مادرشان گم شده بود یا شخصیت اصلی در انتظار مادرش بود)

تصور کنید ما کودکان پای تلوزیون نشسته ایم، یک موجود شاخدار، با لباس های گشاد و دمپایی های بزرگ، از زیر زمین به حیاط میدود و تخم مرغ خام می‌خورد!؟!؟! تازه سمندون یک رادیو هم خورد که بعضی وقتها رادیو در شکمش روشن میشد و کار می کرد….

“سمندون” در آن برهوت بی برنامه و سرگرمی، ستاره برنامه کودک بود، علی و غول جنگل، نسخه سحر آمیز، چاق و لاغر، فیلم های ترسناک دوران ما بودند اما خدایش “سمندون” یک سروگردن از آنها بالاتر بود و نسل ما را شجاع بار آورد…

اصلا نسلی که “سمندون” برنامه کودکش بود چیزی برای از دست دادن دارد!؟ نسل شجاعی که با دست خالی با مشکلات مبارزه می کند و بدون شک روزی می‌رسد که بر همه مشکلاتش پیروز خواهد شد…

جوانان ایرانی در این دنیای بی رحم و وحشی، منتظر دست نوازشگری نباشید، به جای زار زدن و گلایه کردن بجنگید و حق خودتان را بگیرید، شماها نسلی هستید که با “سمندون” بزرگ شده اید و از هیچ چیزی نمی ترسید….

به امید روزی که جوانان ایران زمین هیچ مشکلی پیشرو نداشته باشند….

روزتان مبارک جوانان شجاع هم میهن…

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....