تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 21:36
کد خبر : 156974

میانگین ساخت هر روز ۸ مدرسه در دولت سیزدهم

نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند

نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند

اقتصاددان :    وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بیسواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است. رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان

اقتصاددان :    وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بیسواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.

رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان شهر تهران که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته می شود و مایه افتخار برای همگان است، ریشه آن در آموزش و پرورش بوده و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است.

وی در ادامه افزود: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بیسواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به ساخت مدرسه در کشور، تصریح کرد: میانگین ساخت هر روز ۸ مدرسه در دولت سیزدهم که ۶۰ درصد آن نیز در مناطق روستایی است، نشان دهنده نگاه عمیق و راهبردی دولت به مجموعه نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان در راستای گمراهی جوانان، گفت: جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر و تلاش برای فکر نکردن جوانان به آنچه پیش از انقلاب اسلامی بوده ایم و امروز به کدام قله ها رسیده ایم، همه و همه از برنامه های بلند مدت دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان این کشور به انقلاب اسلامی است.

صحرایی در این گردهمایی، گفت: با تمام تلاش دشمن در نابودی این انقلاب، اما به فضل الهی و پشتوانه مردمی، اکنون انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا صادر شده و شاهد تلاش ملت‌های منطقه و جهان در جهت آزادی و استقلال هستیم و این در ملت مظلوم غزه نمایان است.

وی با اشاره به تلاش معلمان، اظهارکرد: باید پیام انقلاب اسلامی در نسل جوان تجلی یابد و این آشنایی و همراهی به دست معلمان و در کلاس‌های درس محقق خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مثلث اساسی و سه ضلع علم، ایمان و امید دارد که نقش آموزش و پرورش در تحقق هر ۳ مورد راهبردی و با اهمیت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای معلمان، تصریح کرد: معلمان تربیون دارند و رسانه‌ها قوی هستند، نباید از این ظرفیت در تربیت نسل آینده و بزنگاه‌های تاریخی کشور مانند انتخابات غافل شد و مقدمه گفتمان سازی در مسائل گوناگون را با همین تربیون‌ها در کشور آغاز کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....