تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 13:46
کد خبر : 154414

دکتر احسان الله باقری :

مورد نزاع با پاکستان باید رفع تنش نماییم

مورد نزاع با پاکستان باید رفع تنش نماییم

دکتر احسان الله باقری  با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : در مورد حمله به خاک پاکستان، به اختصار، تلاش برای ادامه رایزنی به روال سابق ضروری بوده و باید ابتدائا از طریق دیپلماتیک با دولت این کشور برای برخورد مشترک با پادگان های تروریستی هماهنگی می شد. الآن هم باید با مدیریت بحران و

دکتر احسان الله باقری  با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : در مورد حمله به خاک پاکستان، به اختصار، تلاش برای ادامه رایزنی به روال سابق ضروری بوده و باید ابتدائا از طریق دیپلماتیک با دولت این کشور برای برخورد مشترک با پادگان های تروریستی هماهنگی می شد. الآن هم باید با مدیریت بحران و تعامل حداکثری برای دلجوئی و ارائه اسناد پشتیبانی از عملیات های ضدایرانی در این کشور، رفع تنش نمود. ما در اختلاف هند و پاکستان هم ضد هیچ کدام نیستیم و دلیلی هم برای ورود بعنوان ثالث نداریم و حتی نزاع این دو کشور به تحقیق موجب زیان هایی علیه کشور ما تحلیل می شود.
اما در مورد بریتانیای با مدعای کبیر، هیچ اثری از کبیری و بزرگی و ابرقدرتی به چشم نمی خورد چرا که معادلات جهانی فعلی بسیار به ضرر این کشور رقم خورده است و در حال حاضر نه با اروپا پیوند استواری دارد و نه ثمری از ارتباط و پیوند نانوشته استراتژیک با ایالات متحده می برد. بریتانیا در معادلات کنونی جهانی، عملا قدرتی جدی و کارآمد تلقی نمی گردند (جز امتیازات نامفهوم و ظالمانه ای که در شورای امنیت دارد که در آینده چندان پایدار نمی مانند) اقتصاد وزینی هم ندارند و همتراز با هند و فرانسه جزو ده کشور اول به حساب می آیند ولی این کشور با تولید ناخالص داخلی زیر دو میلیارد دلار اهمیت چندانی هم برای دیگران نداشته است و برای یک کشور ۶۵ میلیون نفری آنهم با سرزمینی کوچک، این شاخص ها جایگاهی به حساب نمی آید.
پس کلمه کبیر، واژه مناسبی برای این کشور پرادعای گنده گو و استکباری نیست که بخواهد با کشورهائی همچون چین، روسیه و ایران در بیفتد مگر در کنار تمام غرب که کشتی همه آن ها در تقابل با روسیه تنها، هم به گل نشسته است.
از طرفی مجموعه کشورهای منتصب به ملکه از جمله کانادا، نیوزلند، استرالیا، ایرلند و اسکاتلند نه تنها به استعمارگر پیر بهای چندانی نمی دهند و خود را مستقل از وی می دانند که عملا هم مستقل هستند؛ حتی با مادر بزرگ پیرشان در تنازع و نافرمانی وناسازگاری و تنش اند. پس لاف و گزافه گوئی های وزیر دفاع این کشور جای تاسف و خنده دارد.

وزیر دفاع بریتانیا: احتمال جنگ‌ با روسیه، چین و ایران وجود دارد

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا هشدار داد که این کشور باید برای جنگ‌های بیشتری از جمله با چین، روسیه، ایران و کره شمالی در پنج سال آینده آماده شود. وزیر دفاع بریتانیا مدعی شد: «رویارویی بین شماری از کشورهای متخاصم و غرب بسیار محتمل است. روسیه پیش از این تانک‌هایش را در اوکراین پارک کرده است. کره شمالی به مسکو موشک می‌دهد. ایران از طریق نیروهای نیابتی درگیری‌هایی را دنبال می‌کند.»/انتخاب

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....