تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 16:23
کد خبر : 154961

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 2 بهمن

مرز حساس برای قیمت دلار

مرز حساس برای قیمت دلار

قیمت دلار و درهم در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد. در این شرایط، معامله گران چه چشم اندازی را از روند قیمت‌ها در بازار امروز دوشنبه دوم بهمن‌ماه پیش‌بینی کرده اند؟ اقتصاددان: در معاملات نقدی روز گذشته قیمت دلار و درهم صعودی بود. بنابر ادعای دسته ای از معامله گران، قیمت دلار تهران در

قیمت دلار و درهم در معاملات نقدی روز گذشته صعودی شد. در این شرایط، معامله گران چه چشم اندازی را از روند قیمت‌ها در بازار امروز دوشنبه دوم بهمن‌ماه پیش‌بینی کرده اند؟

اقتصاددان: در معاملات نقدی روز گذشته قیمت دلار و درهم صعودی بود. بنابر ادعای دسته ای از معامله گران، قیمت دلار تهران در شروع بازار دیروز با ۵۳ هزار و۸۰۰ تومان بازگشایی شد و در عصر در حول و حوش ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۵۴ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان داد. این در حالی است که روز شنبه نرخ دلار در تهران در حدود ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده بود.

در بازار هرات هم نرخ دلار روز شنبه با ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد و روز یکشنبه تا ۵۳ هزار و ۵۸۰ تومان بالا رفت اما در ادامه روز بر روی ۵۳ هزار و ۱۸۰ تومان قرار گرفت. از سوی دیگر قیمت درهم روز شنبه تا ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان پایین‌آمد و در اولین روز بهمن ماه تا ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت.

تکنیکالیست ها می گویند در حال حاضر مرز ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان برای دلار هرات مهم است و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد احتمال صعود دلار به کانال ۵۴ هزار تومان وجود داد اما اگر قیمت دلار از ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان را از دست دهد فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد و ممکن است دلار به به مرز ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان برگردد.

روز گذشته خبر حذف شدن نام ایران از بند هفت اف‌ای‌تی‌اف در بازار برجسته شد و برخی از معامله گران تصور می کردند با این اتفاق چالش ایران و fatf حل شده است. به نظر می رسد یکی از دلایلی که موجب شد دلار هرات از مسیر صعود خارج شود همین خبر بود. در همین رابطه برخی از کانال‌های تلگرامی این خبر را با تیتر حذف شدن ایران از لیست سیاه FATF منتشر کردند. اما در این بند کارگروه اقدام مالی صرفا با حذف نام ایران فقط از توصیه شماره هفت موافقت کرده و از تصمیم قبلی خود عقب‌نشینی نکرده است.

همچنین روز گذشته قیمت تتر هم بین ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد که نزدیک به قیمت دلار تهران بود. فعالان بازار می گویند در شرایط کنونی با توجه به نزدیک بودن قیمت تتر و دلار تهران یا دلار باید اصلاح دهد و یا اینکه قیمت تتر مسیر افزایش را دنبال کند.

در معاملات پشت خطی تهران هم برخی از معامله گران مدعی بودند که دلار تا حدودی اصلاح شده است. به ادعای این دسته اسکناس آمریکایی در بازار شبانه در حدود ۵۳ هزارو ۸۵۰ تومان به فروش رسید. تحلیلگران اقتصادی می گویند تا زمانی که دلار بالای ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان است شانس ورود به کانال ۵۴ هزار تومان دارد. در غیر این صورت اگر از این محدوده عقب نشینی کند ممکن است به سمت ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان و در نهایت کف کانال یاد شده بازگردد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....