تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 20:57
کد خبر : 129715

مدیر ایرانی اپل کیست؟ چرا جدا شد؟

مدیر ایرانی اپل کیست؟ چرا جدا شد؟

علی فرهادی، مدیر ایرانی یادگیری ماشینی اپل، پس از دو سال از این شرکت خارج می‌شود تا به مؤسسه غیرانتفاعی AI2 برود. اقتصاددان :  «علی فرهادی»، یکی از مدیران کلیدی حوزه یادگیری ماشینی در اپل، این شرکت را ترک می‌کند تا مدیرعامل مؤسسه هوش مصنوعی الن (Allen) شود. او در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال خرید استارتاپش

علی فرهادی، مدیر ایرانی یادگیری ماشینی اپل، پس از دو سال از این شرکت خارج می‌شود تا به مؤسسه غیرانتفاعی AI2 برود.

اقتصاددان :  «علی فرهادی»، یکی از مدیران کلیدی حوزه یادگیری ماشینی در اپل، این شرکت را ترک می‌کند تا مدیرعامل مؤسسه هوش مصنوعی الن (Allen) شود. او در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال خرید استارتاپش موسوم به Xnor.ai توسط کوپرتینویی‌ها، به این غول دنیای فناوری پیوست، اما حالا می‌خواهد کار خود را در یک مؤسسه غیرانتفاعی ادامه دهد.

این خبر در بیانیه‌ای از سوی مؤسسه هوش مصنوعی الن اعلام شده است که با نام AI2 نیز شناخته می‌شود. این سازمان در سال ۲۰۱۴ توسط «پل الن»، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت، تأسیس شد و روی ابزارهای هوش مصنوعی اثرگذار و مهندسی در خدمت جامعه فعالیت دارد.

علی فرهادی در نقش مدیرعامل AI2 ظاهر خواهد شد تا دوباره فعالیتی مانند گذشته داشته باشد. گفتنی است که استارتاپ Xnor.ai نیز در انکوباتور استارتاپ‌های AI2 آغاز به کار کرده بود، اما درنهایت از آنجا بیرون آمد و در معامله‌ای به ارزش تقریباً ۲۰۰ میلیون دلار توسط اپل تصاحب شد.

علی فرهادی به‌دنبال توسعه آزاد و باز هوش مصنوعی است

این نخبه و کارآفرین ایرانی در بیانیه‌ای درباره تصمیم جدید خود گفت: «در شرایطی که با تغییرات بزرگی درزمینه توسعه و استفاده از هوش مصنوعی روبه‌رو هستیم، نمی‌توانستم زمان بهتری را برای بازگشت به AI2 به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کنم.

جهان ما امروز بیش از هر زمان دیگری به شکلی از تحقیقات درزمینه هوش مصنوعی نیاز دارد که واقعاً باز و شفاف بوده و ریشه در علم داشته باشد و از داده‌ها، الگوریتم‌ها و مدل‌های باز و در دسترس نشأت بگیرد. معتقدم این رویکرد رادیکال برای بازبودن به‌منظور ساخت نسل بعدی هوش مصنوعی ضروری است. محققان و مهندسان کلاس جهانی در AI2 به‌شکلی منحصربه‌فرد آماده‌اند تا این رویکرد تازه و قابل اطمینان در توسعه هوش مصنوعی را رهبری کنند.»

با توجه به اینکه معمولاً جزئیاتی درباره خرید استارتاپ‌ها توسط اپل منتشر نمی‌شود، نمی‌دانیم که فرایند انتقال چگونه صورت گرفته است. اما گزارش‌ها می‌گویند علی فرهادی رهبری «تلاش‌ها درزمینه نسل بعدی یادگیری ماشینی» را در اپل بر عهده داشت.

یادگیری ماشینی نقش مهمی را در محصولات مختلف اپل، از قابلیت‌های سلامتی اپل واچ گرفته تا ویژگی‌های هوشمندانه در دیگر دستگاه‌ها، ایفا می‌کند. رهبر تیم یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی اپل «جان جیانندرا» است که در سال ۲۰۱۸ به این شرکت پیوست. او قبلاً در گوگل کار می‌کرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....