تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 10:56
کد خبر : 35693

مالزی ، سالاد فرهنگ ها(قسمت سوم)

مالزی ، سالاد فرهنگ ها(قسمت سوم)

در روز دوم سفر، گردش در شهر کوالالامپور را با بازدید از قسمت قدیمی شهر، شروع کردیم. موقع دیدن شهر باورکردنی نیست که محلی که در حال حاضر پایتخت و بزرگترین شهر مالزی در آن قرار دارد، در نیمه اول قرن نوزدهم ،فقط یک جنگل استوایی و خالی از سکنه در محل تلاقی دو رود

در روز دوم سفر، گردش در شهر کوالالامپور را با بازدید از قسمت قدیمی شهر، شروع کردیم.
موقع دیدن شهر باورکردنی نیست که محلی که در حال حاضر پایتخت و بزرگترین شهر مالزی در آن قرار دارد، در نیمه اول قرن نوزدهم ،فقط یک جنگل استوایی و خالی از سکنه در محل تلاقی دو رود بزرگ بوده است.
حدود صدو شست سال پیش، پادشاه محلی ، چند معدن کار چینی را برای کشف معادن قلع به این منطقه فرستاد. شرایط محیط در آن زمان آن قدر سخت بود که اکثر افراد گروه اکتشافی در طول مسیر عبور از جنگل و رودخانه مردند ولی نهایتا آن ها اولین معدن قلع را در این منطقه کشف کردند و به تدریج با سکونت معدن چیان و بعد بازرگانان در کنار رودخانه، شهر کوالالامپور شکل گرفت و مالایی ها ، چینی ها و هندی های زیادی برای کار در معدن یا فروش کالا هایشان به این منطقه مهاجرت کردند.
مثل بسیاری دیگر از نقاط دنیا، با کشف منابع زیر زمینی در منطقه، به زودی سرو کله انگلیسی ها پیدا شد و در اواخر قرن نوزدهم سلطان عبدالصمد پادشاه محلی آن دوره به صورت تحت الحمایه و دست نشانده انگلیسی ها درآمد.
بعدها انگلیسی ها درخت کائوچو را از برزیل به شبه جزیره مالایی آوردند و با کشت آن یک صنعت عظیم در ساخت لاتکس و لاستیک در منطقه به راه انداختند که با توجه به نیاز صنایع خودرو سازی اهمیت آن از معادن قلع بیشتر شد.
عکس های فوق از ساختمان های دوران استعمار بریتانیا در منطقه ای است که امروزه میدان استقلال نامیده می شود.

4 18 اقتصاددان نوشته

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....