تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 21:30
کد خبر : 36517

مالزی، سالاد فرهنگ ها (قسمت ششم)

مالزی، سالاد فرهنگ ها (قسمت ششم)

همانطور که قبلا توضیح دادم، به دلیل حضور اقوام مختلف در مالزی، جشنواره های متنوع مربوط به فرهنگ های مختلف ، در این کشور برگزار می شود و زمان سفر ما در ماه بهمن همزمان با برگزاری دو مناسبت مجزا برای هندوها و چینی ها بود. بعد از شرکت در مراسم عید هندوها، این بار

همانطور که قبلا توضیح دادم، به دلیل حضور اقوام مختلف در مالزی، جشنواره های متنوع مربوط به فرهنگ های مختلف ، در این کشور برگزار می شود و زمان سفر ما در ماه بهمن همزمان با برگزاری دو مناسبت مجزا برای هندوها و چینی ها بود.
بعد از شرکت در مراسم عید هندوها، این بار نوبت مراسم سال نو چینی ها و جشن فانوس بود.
نزدیک غروب از پوتراجایا، با مترو به کوالالامپور برگشتیم تا در مراسم نیایش مربوط به این جشن در یک معبد مشهور چینی در کوالالامپور ، شرکت کنیم.
سال نو چینی، یک مناسبت مهم است که توسط بیش از بیست درصد از جمعیت جهان در چین ، تایوان، هنگ کنگ، کره ، ویتنام، مالزی، سنگاپور و… جشن گرفته می شود.
تقویم چینی مثل تقویم اسلامی، یهودی و هندو، قمری است ولی برای آن که با نیازهای کشاورزی مطابقت پیدا کند با محاسبه ماه کبیسه، به تقویم شمسی نزدیک می شود و زمان تحویل سال چینی، زمان حلول و آغاز دومین ماه قمری بعد از شروع فصل زمستان است و با آنکه مصادف با وسط زمستان می شود، به جشن بهاره معروف است.
این جشن تا زمان بدر کامل در اواسط آن ماه قمری ادامه پیدا می کند و در روز بدر کامل، با چراغانی کردن خانه ها و معابد، جشن فانوس برگزار می شود که در عکس ها مشخص است.
مردم چینی تبار، عیدی خود را معمولا در پاکت های سرخ رنگ به هم هدیه می دهند . دادن ساعت به عنوان عیدی بی احترامی محسوب می‌شود .
چینی ها برای هر روز این ایام رسوم جالبی دارند مثلا رفتن به خانه بستگان عروس در روز اول عید بدشگون است و فقط باید به خانه بستگان شوهر رفت یا جارو کردن و حمام رفتن و… در روز عید بد یمن است.
چینی ها هر سال را به نام یک حیوان نام گذاری می کنند که نقش مهمی در طالع بینی دارد.
این رسم از طریق مغولان به ایران هم رسیده است و هنوز هم طرفداران زیادی دارد.
سال۲۰۱۷ که زمان سفر ما بود، سال خروس بود. سال آینده چینی از۲۴بهمن۹۹ مصادف با اول ماه قمری رجب در تقویم مسلمانان شروع می شود و سال گاو نام دارد.

 

21 14 اقتصاددان نوشته

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....